JAWATAN KOSONG DUNIA AKHIRAT

JAWATAN KOSONG DUNIA AKHIRAT
Klik Kanan & Save Serta Besarkan Untuk Lebih Jelas

Friday, July 13, 2012

Ahli Parlimen Umno pertahan GRO asing

Walaupun GRO asing antara penyumbang besar jenayah dan skandal maksiat di Labuan, namun Ahli Parlimen kawasan itu, Datuk Yussof Mahal (gambar) mempertahankan penglibatan mereka.

Malah pemimpin Umno itu dengan bangganya mengatakan penglibatan GRO asing di pulau bebas cukai itu masih terkawal walaupun penduduk tempatan sering mengadu mengenainya sejak puluhan tahun lalu.

“Tiada penambahan berlaku, jumlah mereka masih kekal dan pihak berkuasa seperti polis dan Imigresen sentiasa memantau pergerakan mereka dari masa ke semasa” katanya.

Beliau berkata demikian hanya selepas media mendesak memberi komen mengenai laporan akhbar tempatan bahawa 'GRO Asing Timbulkan Masalah di Labuan.'

Beliau memberi alasan kehadiran GRO asing di Labuan diluluskan permit dan bekerja sebagai pelayan di pusat hiburan yang dikunjungi pelancong termasuk pekerja minyak dan gas di pulau itu.

Sementara itu, Pengarah Jabatan Imigresen Labuan, Sarbini Hussin berkata, seramai 250 GRO berlesen dibenarkan bekerja di 37 buah premis pusat hiburan di wilayah itu.

No comments: