JAWATAN KOSONG DUNIA AKHIRAT

JAWATAN KOSONG DUNIA AKHIRAT
Klik Kanan & Save Serta Besarkan Untuk Lebih Jelas

Wednesday, July 20, 2011

Rumah teres dijadikan bengkel haram

SAYA antara penghuni Taman Pinggiran Batu Caves yang terpaksa menggunakan Jalan 3/1 untuk keluar setiap hari, baik pada waktu siang atau malam.

Baru-baru ini, saya terpaksa menggunakan jalan lain berikutan ada bas rosak yang diletakkan di depan sebuah rumah teres di Jalan 3/1 yang dijadikan bengkel membaiki kenderaan.

Jika sebelum ini saya boleh menerima kesesakan setiap kali melalui depan rumah berkenaan, namun bas rosak yang diletakkan di depan rumah teres itu benar-benar menggugat kesabaran saya apabila jalan ini langsung tidak boleh dilalui.

Tanpa rasa bersalah pemilik bengkel ini meneruskan kerjanya, sedangkan orang lain terpaksa mencari laluan lain untuk keluar dari taman ini.

Persoalannya, kenapa Majlis Perbandaran Selayang (MPS) tidak mengambil tindakan ke atas pemilik bengkel haram ini, sedangkan sudah banyak aduan dikemukakan kepada MPS, termasuk pernah disiarkan di akhbar ini.

Saya juga hairan melihat sikap MPS yang membiarkan beberapa jengkaut diletakkan sepanjang longkang besar ini oleh pemiliknya.

Akibatnya, berlaku tanah runtuh sepanjang tembok longkang ini yang menyebabkan banjir kilat sehingga memasuki rumah penghuni di Jalan 3/3 baru-baru ini.

Saya merayu MPS memantau keadaan longkang besar di sini, terutama semakin banyak tanah runtuh akibat projek perumahan di sebelah atas taman ini, terutama membabitkan tanah rizab Tenaga Nasional Berhad (TNB).

WAK SATAY,
Pinggiran Batu Caves.

No comments: