JAWATAN KOSONG DUNIA AKHIRAT

JAWATAN KOSONG DUNIA AKHIRAT
Klik Kanan & Save Serta Besarkan Untuk Lebih Jelas

Monday, January 25, 2010

AMARAN UNTUK BLOGGER PAKATAN RAKYAT

Ini adalah terjemahan surat yang telah dikirim oleh seorang pembaca kepada Malaysia Today dan telah disiarkan oleh Malaysia Today..

Oleh Wan (Putrajaya)

MT Admin,

Saya mempunyai maklumat yang boleh dipercayai bahawa lawatan ke India baru-baru ini oleh Najib dan delegasi Kerajaan (UMNO / BN) ujuan utamanya adalah untuk merekrut secara kontrak profesional IT dan hacker dari India selama 3 tahun . Dianggarkan bahawa lebih daripada 200 orang akan direkrut dan dibayar RM300 juta setahun.

Tugas mereka hanyalah untuk mengancam, memintas dan melumpuhkan blog-blog yang menentang kerajaan.

Oleh kerana Media Perdana dikuasai dan dikawal kerajaan manakala Internet dan blog-blog terletak diluar kawalan atau tidak dapat dikawal oleh kerajaan, kali ini Najib dan UMNO/BN yang telah kehilangan arah akan berusaha habis-habisan untuk melemahkan blog-blog anti-kerajaan dengan bantuan profesional IT dan hacker dari India untuk menghantar virus dan trojan ke alamat IP individu melalui pembekal perkhidmatan Internet Celcom dan TMnet .

Najib, Hishamuddin dan Rais Yatim, bersama dengan beberapa Menteri Kabinet UMNO / BN telah mengadakan rundingan tertutup dengan CEO - CEO dari Telekom dan Celcom untuk membincangkan perkara ini sebelum Najib berangkat ke india.

Tujuan mereka ialah untuk mempengaruhi kata laluan masuk, akses penerbitan tempatan,sistem melambatkan sistem, bahkan hingga memusnahkan data- data di dalam hard disk jika ada yang mengakses blog anti kerajaan dan juga menghalang laman-laman blog daripada menyiarkan berita-berita yang buruk tentang kerajaan.

Perkara ini tidak akan melibatkan blog-blog pro kerajaan kerana pemintasan akan dilakukan berdasarkan alamat IP dan POP Proxy individu. Jadi, jika anda mengakses blog pro-kerajaan, anda tidak akan terjejas.

Najib dan UMNO / BN akan memastikan bahawa Rakyat Malaysia tidak akan dapat mengakses berita dari sebarang portal-portal dan juga blog-blog anti-kerajaan dan laman tersebut tidak akan dapat menyiarkan sebarang berita yang benar tentang salah laku rasuah mereka dan strategi untuk menggulingkan Prakatan Rakyat di Internet .

Rais Yatim, Muhyiddin dan Hishamuddin baru-baru ini telah menyentuh mengenai Blogs, Facebooks, dan Twitters yang dikatakan boleh menghancurkan budaya kita.

Selain itu mereka juga merancang untuk membenarkan polis dan tentera untuk membuat permohonan bagi memiliki Mykad , sudah pasti tujuannya ialah bukan kerana subsidi petrol dan kegunaan lain tetapi sebagai pengundi UMNO/BN dalam pilihanraya yang akan datang.

Isu Kalimah Allah baru-baru ini juga dirancangkan oleh Najib dan UMNO untuk memperolehi lebih banyak sokongan Melayu.

Ini menjelaskan bahawa Najib dan UMNO akan mencuba segala cara untuk kekal berkuasa untuk terus merompak kekayaan Negara untuk jangkamasa yang lebih lama.

Khutbah-khutbah jumaat dan juga ceramah Ugama telah diarahkan agar menekankan tentang isu Kafir untuk tahun 2010 dan 2011 juga bertujuan untuk mendapatkan kembali sokongan masyarakat Melayu Islam terhadap UMNO.

Membeli ahli politik ,wakil-wakil rakyat dan pengundi dari Pakatan Rakyat juga merupakan sebahagian daripada rancangan mereka untuk melemahkan Pakatan Rakyat sehingga mereka boleh tetap berkuasa.

Mereka juga mempunyai rancangan untuk meningkatkan pendapatan dan elaun semua kerabat diraja secara diam-diam, untuk mendapatkan sokongan mereka untuk tetap berkuasa.



NAJIB CIPTA SEJARAH DENGAN LAWATAN RASMI KE CHENNAI

Isnin Januari 18, 2010

Oleh B. ANBUMANI (Yang Mengikuti Lawatan Rasmi Perdana Menteri Ke India)


LAWATAN empat hari Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak ke New Delhi dan Chennai mulai esok bakal mencipta satu sejarah baru di mana beliau merupakan Perdana Menteri Malaysia yang pertama yang akan melakukan lawatan rasmi ke ibu kota Tamil Nadu di selatan India itu.

Sebelum ini, bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad pernah mengadakan perjumpaan ringkas secara tidak rasmi dengan bekas Ketua Menteri Tamil Nadu mendiang M.G.Ramachandran ataupun lebih dikenali sebagai MGR, iaitu pelakon tersohor dalam dunia perfileman Tamil pada tahun 1983.

Akhbar-akhbar di India, sama ada yang berpusat di New Delhi atau Chennai, sudah mula memberikan liputan yang luas mengenai lawatan Najib yang mereka sifatkan sebagai "Perdana Menteri Reformasi".

Media di India melaporkan bahawa lawatan Najib buat pertama kali sejak dilantik sebagai Perdana Menteri keenam Malaysia akan memberi harapan baru dan suntikan semangat yang lebih meyakinkan dalam memperkasakan lagi hubungan dua hala.

Lawatan julung kali oleh seorang Perdana Menteri Malaysia ke Chennai pula bukan sahaja dinanti-nantikan oleh masyarakat India di Tamil Nadu malah masyarakat India di Malaysia juga begitu tertarik dengan pendekatan Najib untuk berada di Chennai.

Ini adalah kerana masyarakat India di Malaysia mempunyai pertalian yang akrab dengan Tamil Nadu sejak bertahun-tahun lagi dari aspek pertalian darah, persaudaraan, kebudayaan, agama dan perniagaan.

Justeru itu, lawatan Najib ke Tamil Nadu dijangka akan mendapat liputan yang luar biasa kali ini.

Adalah difahamkan ramai juga ahli perniagaan dari Malaysia yang menjalankan perniagaan di Chennai mahupun di Malaysia "tersentuh" dengan keputusan Najib untuk melawat Chennai.

"Beliau telah membuktikan dirinya sebagai Perdana Menteri untuk semua kaum melalui gagasan Satu Malaysia. Biasanya New Delhi yang menjadi tumpuan tetap. Inilah buat pertama kali seorang perdana menteri Malaysia akan melakukan lawatan rasmi ke Chennai.

"Dasar keterbukaan Najib akan memberikan satu lembaran baru antara Malaysia dan Tamil Nadu," kata seorang ahli perniagaan dari Malaysia yang menjalankan perniagaan tekstil di Kuala Lumpur.

Apa yang pasti kehadiran Najib di Chennai ketika musim perayaan ponggal (musim menuai) sekarang di Tamil Nadu bakal memberikan satu harapan baru kepada kedua-dua pihak.

Kemuncak lawatan di Chennai ialah pertemuan antara Najib dengan Ketua Menteri Tamil Nadu, Kalaignar M. Karunanidhi yang bakal mencatat satu lagi sejarah baru dalam hubungan antara Kuala Lumpur dan Chennai.

Kalaignar merupakan seorang pemimpin terkemuka di kalangan masyarakat India di seluruh dunia. Beliau juga merupakan seorang penyair, penulis, tokoh kesusasteraan India yang disegani dan juga dihormati di kalangan masyarakat India di merata dunia.

Pertemuan antara Najib dan Kalaignar dijangka akan menjurus kepada isu-isu yang berkaitan dengan visa pelancongan untuk pelancong Malaysia dan India, peluang perniagaan di Chennai dan Kuala Lumpur dan masalah permit melibatkan sektor perniagaan kecil seperti di restoran, kedai gunting rambut dan sebagainya.

Perdana Menteri juga dijadualkan mengadakan perjumpaan dengan ahli-ahli perniagaan Malaysia serta para pelajar Malaysia dan ini merupakan kali pertama para pelajar itu berpeluang untuk bersemuka dan berinteraksi dengan beliau.

Selain berucap di forum "16th CII Global Partnership Summit 2010" bertajuk "Hubungan Serantau dan Persaingan", Najib dijangka mengadakan rundingan meja bulat dengan beberapa ahli-ahli perniagaan yang tersohor di India dan seterusnya merasmikan Ekspo Hartanah Malaysia di Chennai.

GoMobile sejajar matlamat PM = 19/03/2010 = BERNAMA

KUALA LUMPUR 18 Mac - Pameran GoMobile, yang akan diadakan tidak lama lagi di India, adalah sejajar dengan matlamat Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak untuk meningkatkan perniagaan antara kedua-dua negara.

Timbalan Pesuruhjaya Tinggi India ke Malaysia, B.N. Reddy berkata, rakan sejawatan Najib, Manmohan Singh turut melahirkan hasrat untuk menambah baik inisiatif perniagaan.

Ini berlaku semasa kunjungan Najib ke India baru-baru ini, negara dengan jumlah penduduk seramai 1.14 bilion.

GoMobile merupakan acara gaya hidup mudah alih terdiri daripada tiga komponen iaitu pameran pengguna, perdagangan dan jualan, persidangan GoMobile dan Makan Malam Gala, di mana para personaliti dari industri mudah alih berkumpul setiap tahun.

"Acara itu kini diperkembangkan ke India selepas kejayaan yang dicapai semasa tiga tahun ia diadakan di Malaysia.

"Beralih ke India juga merupakan satu inisiatif untuk membantu mencapai sasaran satu bilion pelanggan mudah alih menjelang 2013, yang ditetapkan oleh kerajaan India," kata Reddy selepas majlis permeterian untuk melantik Mira Consulting Incorporated Sdn. Bhd. sebagai rakan kongsi dilantik GoMobile bagi India oleh Commtechasia Sdn. Bhd.

Commtechasia merupakan penganjur Pameran GoMobile Malaysia.

Turut hadir di majlis itu ialah Ketua Pegawai Eksekutif Multimedia Development Corporation (MDeC), Datuk Badlisham Ghazali.

Menurut Reddy, India merupakan pasaran mudah alih paling pantas berkembang di dunia, dengan lebih 550 juta pelanggan, dan pertumbuhan bulanan yang kukuh iaitu pada 15 peratus.- BERNAMA

Lawatan Najib Ke Chennai Hargai Rakyat Malaysia Keturunan India

Sabtu Januari 23, 2010, - BERNAMA


CHENNAI: Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak yang melakukan lawatan bersejarah ke Chennai, berkata ia sebagai menghargai rakyat Malaysia keturunan India kerana majoriti mereka mempunyai hubungan kebudayaan dengan Tamil Nadu, sebuah negeri di India. "Lawatan saya berakhir di Chennai, bukan secara kebetulan tetapi memang dirancang kerana Chennai, Tamil Nadu ialah negeri asal ramai rakyat Malaysia keturunan India. "85 peratus rakyat Malaysia keturunan India adalah daripada etnik Tamil dan lawatan saya untuk mengiktiraf sumbangan rakyat Malaysia keturunan India kepada pembangunan Malaysia," kata Najib yang telah pulang ke tanah air awal pagi tadi untuk menghadiri istiadat pemakaman Sultan Johor Almarhum Iskandar Ibni Sultan Ismail yang telah mangkat di Johor Baharu malam tadi.

Najib memulakan lawatan rasminya yang pertama sebagai Perdana Menteri Malaysia mulai 19 Januari lepas yang sepatutnya berakhir hari ini.

Berucap pada majlis makan malam sempena lawatan ke Chennai itu, Najib berkata adalah penting untuk mengiktiraf mereka yang telah memberikan sumbangan kepada pembinaan negara tanpa mengira latar belakang etniknya.

"Jadi lawatan ini penting, untuk 52 tahun kita tidak ada (Perdana Menetri Malaysia) melawat Chennai, saya adalah yang pertama melawat," tambah beliau.

Beliau juga memberi jaminan kepada rakyat Malaysia keturunan India bahawa nasibnya akan ditangani dan kerajaan telah dan akan meneruskan dasar-dasar untuk membantu mereka yang memerlukan. "Kita telah dengar seruan, rakyat Malaysia keturunan India ada sedikit ketidakpuasan hati dengan kerajaan Malaysia sebelum ini, tetapi kita akan melakukan lebih banyak untuk masyarakat India," kata beliau.

Perdana Menteri menambah bahawa beliau tidak melawat India untuk mendapatkan kegemilangan tetapi sebaliknya bagi mengadakan hubungan dengan kerajaan India dan rakyat, dan kedatangannya disambut dengan meriah di New Delhi dan Chennai.

Selepas mengadakan pertemuan dengan pemimpin India semasa lawatan empat hari ke India itu, Najib berkata ramai yang teruja cara rakyat Malaysia keturunan India maju di negara angkatnya, dan mereka tidak percaya dengan kempen mencemarkan Malaysia oleh sesetengah kumpulan terhadap kerajaan Malaysia.

Ketua Menteri Tamil Nadu M. Karunanidhi dan malah pemimpin pembangkang parlimen India Sushma Sawraj daripada Parti Nasionalis Hindu Bharatiya Janata (BJP) berkata mereka tidak percaya cerita buruk disebarkan oleh sesetengah rakyat Malaysia di India.

Beliau menggesa semua kumpulan etnik bekerjasama bagi menjadikan Malaysia menjadi sebuah negara yang kompetitif, sebagai negara jiran yang pesat membangun dalam bidang ekonomi. "Tidak kira apa warna kulit anda, apa yang penting ialah apa yang ada dalam jiwa anda, apa yang ada dalam minda anda. "Tidak kira etnik anda, tanah air ialah Malaysia," kata beliau, sebagai mengakhiri lawatannya sebelum berlepas pulang ke Malaysia malam tadi.-BERNAMA

No comments: