JAWATAN KOSONG DUNIA AKHIRAT

JAWATAN KOSONG DUNIA AKHIRAT
Klik Kanan & Save Serta Besarkan Untuk Lebih Jelas

Sunday, October 24, 2010

Batu Sapi : Ini sebab kita lawan Umno - Anwar


Ketua Pakatan Rakyat di Parlimen, Datuk Seri Anwar Ibrahim menegaskan, rakyat harus menolak Umno kerana pemimpin parti itu dan sekutu-sekutunya yang lain mewakili kepentingan golongan yang rakus, sombong dan sanggup melaga-lagakan antara satu kaum dengan kaum yang lain di Malaysia demi kelangsungan hayat parti mereka.

Menurut Anwar, parti itu juga sanggup mempertahankan cara mereka yang keji itu dengan menggunakan apa sahaja termasuklah kuasa yang dimiliki, media dan badan kehakiman di negara ini.

“Kita lawan Umno sebab apa, sebab dia mewakili kepentingan golongan yang rakus, sombong, ada kuasa untuk punggah kekayaan untuk mereka, keluarga dan kroni mereka.

Balak, kekayaan, hasil-mahsul yang banyak, memperkayakan segelintir kecil pemimpin mereka, tetapi nasib rakyat terbanyak terus tertindas, harga barang naik, harga minyak naik. Hidup dalam kesusahan, 30 tahun, 40 tahun tak banyak perubahan.

Kita bukan negara miskin seperti di Zimbabwe, tapi kita di Malaysia. Hasil minyak 70 Bilion ringgit satu tahun. Pemimpin-pemimpin kaya raya. Rumah merata tempat. Kekayaan dikumpul begitu banyak.

Pemimpin mana, Melayu ya. Cina, ya. Kadazan ya. India ya.

Oleh kerana nak pertahankan cara mereka itu, mereka guna semua apa yang ada. Media, bidang kuasa, penguatkuasaan, hakim dan apa sahaja untuk pertahankan mereka,” katanya dalam satu ceramah di Papar, Sabah baru-baru ini.

No comments: