JAWATAN KOSONG DUNIA AKHIRAT

JAWATAN KOSONG DUNIA AKHIRAT
Klik Kanan & Save Serta Besarkan Untuk Lebih Jelas

Sunday, October 24, 2010

Pilihanraya Swak : satu lawan satu - Anwar


MIRI: Pakatan Rakyat (PR) Sarawak berjanji akan meletakkan calonnya di kesemua kerusi dipertandingkan bagi pertarungan satu lawan satu dengan calon Barisan Nasional (BN) dalam pilihan raya umum dan negeri akan datang.

Ini diumumkan oleh Ketua Pakatan Rakyat Datuk Seri Anwar Ibrahim ketika mengadakan lawatan di Miri, pagi semalam.

“Pakatan Rakyat Sarawak akan bertanding di semua kawasan dan soal rundingan, Pakatan Rakyat Sarawak dah bagi mandat berunding dan akan diputuskan apa yang sebaiknya,” kata Anwar semasa ditemuramah oleh pihak media di kediaman Ketua Parti Keadilan Rakyat (PKR) Miri Dr Teo Yu Keng.

Menurutnya, PR peringkat persekutuan telah meletakkan kepercayaan sepenuhnya kepada PR Sarawak dengan memberikan autonomi sepenuhnya dan juga ruang yang cukup.

Anwar menjelaskan bagi memudahkan PR Sarawak mengemukakan manifesto sendiri dan menentukan kedudukan kerusi bakal-bakal calon melalui rundingan.

Sementara itu, Pengerusi Majlis Pimpinan PKR negeri Sarawak Baru Bian ketika mengesahkan rundingan antara PR Sarawak berkata, pihaknya telah mengadakan mesyuarat dan berbincang mengenai kesemua 71 kerusi Dewan Undangan Negeri Sarawak.

“Sembilan puluh peratus daripada 71 kerusi telahpun kami bincang dan kami dapat lihat adanya peluang yang cukup baik untuk kami,” ujar Baru.

Manakala Pengerusi Parti Tindakan Demokratik (DAP) Sarawak Wong Ho Leng pula mengatakan rundingan berhubung pembahagian kerusi telah pun di peringkat akhir.

“Saya percaya perbincangan bagi baki 10 peratus lagi daripada kerusi akan diselesaikan dengan sempurna dan kami akan mendapat undi lebih tinggi dalam pilihan raya kali ini,” tambah Wong.

Semalam, ribuan rakyat Sarawak menyambut kedatangan Anwar sebaik tiba di Lapangan Terbang Miri dan dijangka meneruskan lawatannya ke Batu Sapi, Sandakan pada hari ini.
Turut hadir pada sidang media tersebut ialah Presiden Parti Kebangsaan Sarawak(SNAP) Edwin Dundang Bugak dan Ahli Jawatan-kuasa Parti Islam Se-Malaysia (PAS) Pusat Mohamad Sabu.

No comments: