JAWATAN KOSONG DUNIA AKHIRAT

JAWATAN KOSONG DUNIA AKHIRAT
Klik Kanan & Save Serta Besarkan Untuk Lebih Jelas

Sunday, October 24, 2010

Batu Sapi : SAPP bukan mewakili PR – Fuziah


Pengarah Pilihan Raya PKR Pusat , Fuziah Salleh menafikan laporan di beberapa laman blog yang kelihatan keliru apabila memetik kenyataan beliau kononnya SAPP mewakili Pakatan Rakyat.

Menurutnya, Pakatan Rakyat Sabah hanya dianggotai oleh PKR, PAS dan DAP dan SAPP menolak kerjasama dengan gabungan itu.

“Rundingan baru-baru ini, pada awalnya kita memberi peluang kepada SAPP untuk bertanding bagi mewakili Pakatan Rakyat, tetapi SAPP mensia-siakan tawaran itu dengan berkali-kali menegaskan mereka tidak berminat untuk menganggotai Pakatan Rakyat.

Tujuan Pakatan Rakyat ialah bagi memastikan matlamat satu lawan satu menentang BN tercapai khususnya yang melibatkan parti pembangkang utama di Sabah.

Tetapi nampaknya SAPP tidak serius untuk menumbangkan BN apabila dalam rundingan itu SAPP lebih menekankan mahu merebut lebih 40 kerusi Dewan Undangan Negeri (Dun) pada Pilihan Raya Umum (PRU) akan datang,” katanya ketika dihubungi http://masdarwahid.blogspot.com/.

Fuziah yang kini berkampung dalam Parlimen Batu Sapi bersama beberapa pimpinan dan jentera Pakatan Rakyat negeri dan Pusat turut menjelaskan bahawa, agihan kerusi sepatutnya dibincangkan selepas PRK itu kerana yang penting ketika ini ialah menewaskan BN dalam PRK yang pertama di Sabah ini.

Ditanya peluang Pakatan Rakyat dalam PRK itu, beliau berkata, jentera mereka akan melakukan yang terbaik.

“Kita akui Pilihan Raya ini tidak mudah tapi kami akan melakukan yang terbaik,”katanya ringkas.

Sebentar tadi, Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim mengumumkan Ahli Majlis Pimpinan Pusat (MPP)Ansari Abdullah yang juga seorang peguam dipilih sebagai calon Pakatan Rakyat pada PRK tersebut.

Sementara itu, SPR memaklumkan sebanyak 26 borang pencalonan telah diambil oleh PBS, Pakatan Rakyat, calon bebas dan beberapa parti kecil di Sabah.

Kerusi parlimen Batu Sapi mempunyai 25,582 pengundi yang terdiri daripada 24,047 biasa dan 1,535 undi pos - dengan 15,099 atau 59.02 peratus pengundi bumiputera-Muslim, 689 bukan bumiputera-Muslim (2.69 peratus), 9,737 Cina (38.06 peratus) dan 57 lain-lain kaum (0.22 peratus).

No comments: