JAWATAN KOSONG DUNIA AKHIRAT

JAWATAN KOSONG DUNIA AKHIRAT
Klik Kanan & Save Serta Besarkan Untuk Lebih Jelas

Wednesday, October 20, 2010

Batu Sapi : SAPP pecahkan undi PR ?


Oleh : ISMAILY BUNGSU

SAYA sengaja provokasi agar Yong Teck Lee diletak jadi calon di Batu Sapi sebab saya mahu melihat reaksi semua orang dan harus berfikir secara yang lebih jauh.

Sebab hakikatnya di sana majoriti orang Cina dan majoriti dulu dimenangi oleh orang Cina dengan kelebihan undi yang begitu besar iaitu dekat 4,000 orang.

dan kalau demikian memang sukar kelihatannya, tetapi meski demikian harapan masih ada sebab kaum cina sudah tidak menyokong BN lagi, kalau adapun hanyalah tinggal 10%(kata orang kuat UMNO dari Tuaran)

Sesungguhnya election kali ini di Batu Sapi merupakan TEST buat Datuk Yong Teck Lee dan kalau memang Pakatan tak memilih calon parti dari SAPP dan Pakatan memilih orang Cina juga dari DAP atau PKR, lalu apa tindakan Yong Teck Lee dan kita akan tahu kemudian.

Kalau memang Yong Teck Lee/SAPP meletakkan calon juga dan terpaksa bersaing antara BN/SAPP dan DAP atau parti lain, maka itu bermakna SAPP tidak bisa dibawa berunding di PRU-13 yang akan datang dan PKR/PAKATAN harus memikirkan hal ini secara bijak sana politik masa depan.

Kita mengerti majoriti election yang lewat cukup besar dan apakah kemungkinan itu sokongan ahli2 SAPP di Batu Sapi atau LDP dan yang lainnya di PBS?

kita tidak pasti dan pandangan saya kalau dinilai secara buku kala DAP/PKR/SAPP meletakkan calon di Batu Sapi nanti,

Semuanya bakal putih mata dan kemenangan berpihak kepada BN sebab kita akan melihat taburan wang akan berlaku di sana kedua kemenangan Pakatan/pembangkang atau bebas di Batu Sapi tidak bisa mengubah kerajaan.

Kelihatannya Batu Sapi menjadi medan Pakatan untuk menguji kejujuran parti SAPP nantinya. Kita sama melihatnya dan kali ini PAKATAN jangan mudah tertipu.

No comments: