JAWATAN KOSONG DUNIA AKHIRAT

JAWATAN KOSONG DUNIA AKHIRAT
Klik Kanan & Save Serta Besarkan Untuk Lebih Jelas

Monday, June 21, 2010

Tun sindir Rosmah ?

KUALA LUMPUR: Isteri bekas Perdana Menteri, Tun Dr Siti Hasmah Mohd Ali mendedahkan tindakan beliau sentiasa mengikut Tun Dr Mahathir Mohamad ke mana saja beliau pergi sehingga digelar ‘belangkas’, bukan kerana cemburu atau mahu mengawal pergerakan suaminya.

Dr Siti Hasmah berkata, beliau perlu mengikut Dr Mahathir ke mana saja beliau pergi kerana bimbang akan kesihatan dan juga keselamatan suaminya.
“Bulan depan Dr Mahathir sudah berusia 85 tahun, tapi beliau ini manusia yang lupa sudah berusia 85 tahun. Beliau ingat masih muda lagi,” katanya disambut gelak ketawa perwakilan yang menghadiri persidangan Bahagian UMNO Cheras di sini, semalam.
Dr Siti Hasmah menggantikan Dr Mahathir merasmikan persidangan itu kerana bekas Perdana Menteri tidak sihat. Ini kali pertama dalam sejarah UMNO, persidangan perwakilan dirasmikan isteri kepada bekas pemimpin tertinggi negara.

Dr Siti Hasmah yang menyedari perkara itu berharap ia tidak dijadikan ikutan kerana kehadirannya semalam adalah ‘bidan terjun’ berikutan masalah kesihatan Dr Mahathir.

“Itupun saya diminta Dr Mahathir datang ke sini bagi tidak menghampakan UMNO Cheras. Tun hanya demam biasa saja, tidak perlulah risau,” katanya kepada pemberita yang juga ingin mengetahui mengenai masalah kesihatan Dr Mahathir.

Ketika ditanya bagaimana beliau mengawasi Dr Mahathir yang sentiasa aktif, Dr Siti Hasmah berkata, suaminya itu lasak macam kuda tetapi sesekali beliau perlu menarik ‘talinya’ bagi memperlahankan rentaknya. BH

No comments: