JAWATAN KOSONG DUNIA AKHIRAT

JAWATAN KOSONG DUNIA AKHIRAT
Klik Kanan & Save Serta Besarkan Untuk Lebih Jelas

Monday, June 28, 2010

Lagi Helah Umno mahu masuk ke Sarawak

UMNO Bahagian Pasir Gudang menjadi bahagian pertama di negara ini mencadangkan agar dibenarkan UMNO cawangan Sarawak dibuka untuk rakyat Sarawak yang menetap di Semenanjung.

Ketua UMNO Bahagiannya, Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin berkata, langkah tersebut amat rasional bagi membolehkan rakyat berasal dari Sarawak yang tinggal di Pasir Gudang turut menyertai UMNO.

"Mereka tinggal di Pasir Gudang dan bernaung di bumi Pasir Gudang jadi mengapa orang Sarawak tidak dibenarkan menjadi ahli UMNO," soalnya.

Beliau berkata demikian pada majlis perasmian Mesyuarat Perwakilan UMNO Bahagian Pasir Gudang oleh Setiausaha Agung UMNO, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor di Politeknik Johor Bahru di sini hari ini.

Mohamed Khaled berkata, setakat ini bahagiannya telah menubuhkan cawangan UMNO Sabah iaitu cawangan yang dianggotai oleh ahli yang berasal dari Sabah tetapi menetap di Pasir Gudang.

Beliau yang juga Menteri Pengajian Tinggi berkata, terdapat keperluan dan permintaan daripada akar umbi untuk UMNO bahagian menubuhkan UMNO cawangan Sarawak bagi penduduk Sarawak yang tinggal dan bekerja di Pasir Gudang.

No comments: