JAWATAN KOSONG DUNIA AKHIRAT

JAWATAN KOSONG DUNIA AKHIRAT
Klik Kanan & Save Serta Besarkan Untuk Lebih Jelas

Thursday, March 6, 2008

Samson akui tugas sukar kekalkan kerusi Sri Tanjong

Calon Barisan Nasional (BN) bagi kerusi Dewan Undangan Negeri Sri Tanjong, Samson Chin Chee Tsu kelmarin mengakui buat pertama kalinya beliau menghadapi tugas sukar untuk mengekalkan kerusi itu sejak beliau bertanding di kawasan itu pada 1986.

Berdasarkan “situasi” di Sri Tanjong, Samson dan jentera pilihan raya BN menggunakan semua sumber yang ada dalam usaha memastikan kerusi itu yang mempunyai kira-kira 11,000 pemilih berdaftar, terus berada dalam genggaman BN.

“Ini merupakan kali pertama sejak saya bertanding dalam pilihan raya umum 1986, saya merasakan perlu bekerja lebih keras. Untuk pengetahuan anda, saya telah bertanding dalam empat pilihan raya umum dari 1986 hingga sekarang.

“Setiap pilihan raya saya bertanding. Dan ini merupakan yang paling sukar dan getir. Dan saya akui, kali ini bukan laluan mudah seperti mana jangkaan ramai. Ia pastinya sengit,” katanya.

Jentera pilihan raya BN, katanya tidak akan mengambil mudah kekuatan pembangkang di sini tetapi kerja kuat akan memastikan kerusi ini dimenangi BN.

Pada pilihan raya umum ini, Samson ditentang Wong Sze Phin Jimmy dari DAP dan calon Parti Keadilan Rakyat (PKR) Kong Hong Ming Kong Fo Min. Pada pilihan raya umum 2004, Samson mengekalkan kerusi itu dengan majoriti 3,907 undi menewas-kan calon DAP.

No comments: