JAWATAN KOSONG DUNIA AKHIRAT

JAWATAN KOSONG DUNIA AKHIRAT
Klik Kanan & Save Serta Besarkan Untuk Lebih Jelas

Thursday, March 27, 2008

Ghapur memang tidak layak?

Timbalan Menteri Sumber Asli & Alam Sekitar, Dato' Abd Ghapur Salleh yang menang tanpa bertanding di Parlimen Kalabakan dalam PRU ke-12 baru-baru ini adalah tidak LAYAK untuk memegang sebarang portfolio atau apa-apa jawatan dalam kerajaan bilamana beliau masih mempunyai hutang tertunggak dengan Jabatan Air Sabah sebanyak RM23,957.20 sehingga 29 November 2007.
Bil tersebut boleh dicetak di mana-mana Pejabat Jabatan Air Sabah melalui No.Akaun 0866860-0865987 dengan nama Abd Ghafur Bin Hj. Salleh. Bil terakhir yang dikeluarkan ialah pada 28 Dec 2004 dengan jumlah tunggakan sebanyak RM23, 934.20.
Sekiranya disemak, boleh jadi beliau merupakan satu-satunya rakyat Sabah yang mempunyai hutang tertunggak individu yang paling tinggi dan boleh dimasukkan dalam buku rekod Malaysia Boleh.
Apa yang menyedihkan rakyat dipaksa untuk membayar bil yang melebihi RM100 ke atas, sesiapa yang engkar akan diberikan notis pemotongan . Sekiranya dalam tempoh notis, pengguna gagal membayar maka bekalan air akan dipotong.
Berbeza dengan Timbalan Menteri ini, memandangkan beliau mempunyai pengaruh politik dan jawatan, beliau boleh menggunakan air sehingga RM23,957.20, Walaupun notis diberikan, tetapi bekalan tetap juga tidak dipotong memandangkan beliau dikategorikan sebagai VIP. Sekiranya, beginilah yang diamalkan oleh pemimpin BN masa kini, maka pastilah Negeri yang terpaksa menanggung hutang kepada pihak konsesi Loji Rawatan Air. Patutlah Negeri Sabah berhutang dan telah menceceah ratusan juta ringgit malahan mencapai angga Bilion disebabkan ada pengguna VVIP yang mempunyai hutang tertunggak.

No comments: