JAWATAN KOSONG DUNIA AKHIRAT

JAWATAN KOSONG DUNIA AKHIRAT
Klik Kanan & Save Serta Besarkan Untuk Lebih Jelas

Sunday, April 26, 2009

Mukhriz Timbalan Perdana Menteri ?


‘‘SAYA sebenarnya terkejut’’ itulah yang dilafazkan oleh DATUK MUKHRIZ MAHATHIR apabila ditanya perasaannya apabila dilantik sebagai Timbalan Perdana Menteri. Beliau dimaklumkan mengenai pelantikan berkenaan ketika berada di Tokyo, Jepun atas urusan peribadi.

Walaupun Mukhriz menganggap kejutan namun bagi sesetengah pihak, pelantikan berkenaan bukanlah sesuatu yang luar biasa. Ini kerana biarpun tewas dalam perebutan jawatan Ketua Pemuda UMNO, namun populariti Mukhriz sebagai pemimpin pelapis tidak pernah pudar.

Malah Ahli Parlimen Jerlun itu telah dilihat sebagai pemimpin muda yang harus diberi perhatian dalam tujuan memantapkan lagi kepimpinan kerajaan dan parti.

Bagaimanapun dalam wawancara dengan wartawan Mingguan Malaysia, ZULKIFLEE BAKAR dan HAFIZAHRIL HAMID, anak bekas Perdana Menteri, Tun Mahathir Mohamad ini tetap merendah diri.

Dalam pertemuan itu juga Mukhriz turut mengulas beberapa isu politik termasuk soal hubungan UMNO dan Pas yang dilihat terlalu sukar untuk bekerjasama.

‘‘Kita boleh bersaing tetapi jangan bermusuh kerana kita adalah sebangsa dan seagama,’’ kata Mukhriz.

- macam2 hal isu utusan minggu ini. yang kasihan adalah hak2 wartawan dalam organisasi itu yang tidak dipedulikan walaupun wartawan itulah yang selama ini menaikan nama akhbar berkenaan.

http://www.utusan.com.my = 26 April 2009

1 comment:

Cik As said...

yes..that's right......the only thing tat i not reli agree wif goverment is they block reporters freedom.......nak lgi2 utusan n brita harian......pttnya kena bgi seimbng antra krajaan n pmbangkang..nie tak...lbeyhkn kerajaan.....not fair lor.....(ha..kan kanak2 rebena da berleter....jadi matang sat...kekeke)