JAWATAN KOSONG DUNIA AKHIRAT

JAWATAN KOSONG DUNIA AKHIRAT
Klik Kanan & Save Serta Besarkan Untuk Lebih Jelas

Friday, August 13, 2010

Kisah Keluarga Rosmah di Negeri Sembilan


Rosmah Mansur, isteri kedua kepada Presiden Umno, Najib Razak pernah dikaitkan dengan pembunuhan terhadap wanita Mongolia Altantuya Sharibu...

Rosmah juga digelar sebagai wanita puaka dalam kempen politik yang turut dikaitkan memakai susuk diwajahnya seperti mana dalam satu ceramah Ketua Umum PKR, Anwar Ibrahim baru=baru ini.

Berita di bawah adalah sesuatu yang pelil dan benar yang melibatkan keluarga Rosmah di negeri Sembilan.

Kru Wartawan Suara Keadilan, setahun lalu pernah diganggu polis apabila mereka berusaha mendapatkan penjelasan lanjut berhubung kejadian itu.

Jika pemerhati politik dan dan peminat setia yang sering mengikuti siri perkembangan isteri kesayangan Najib ini, mereka pasti tahu bahawa wajah Rosmah suatu ketika dahulu ada memiliki tahu lalat di bahagian pipinya yang didakwa di buang selepas itu.

Malah Rosmah turut dikaitkan dengan kisah perceraian Najib semasa Najib bergelar Menteri Besar Pahang suatu ketika dahulu.

Rosmah juga pernah dikaitkan dengan Video Puaka sebelum ini yang turut dimuatkan dalam laman You Tube yang didakwa diceritakan sendiri oleh keluarga beliau di negeri Sembilan.

Apa-apa pun, saya melihat Najib Razak bukan sahaja dibebani dengan cara beliau yang gagal menuruskan ekonomi negara bahkan lebih parah ialah beliau terpaksa menghadapi bebanan Rosmah kesayangannya yang dilaporkan kaki Shopping di luar negara selain beberapa kerenahnya termasuklah lebih menonjol berbanding Najib sendiri di media milik pemerintah.

Jika Pak Lah sebelum ini dikaitkan dengan penguasaan Khairy, Najib pula lebih parah apabila lebih dikuasai Rosmah.

Lihat sahaja program Permata Negara, kesannya kepada dunia pendidikan kita cukup parah.

Pemansuhan UPSR dan PMR bakal berlaku kononnya mementingkan peperiksaan tetapi sebenarnya kerajaan BN terbeban dengan kos yang tidak sedikit wang yang perlu dibelanjakan untuk tujuan kedua-dua peperiksaan itu setahun selain perlu membayar gaji pemeriksa di seluruh negara.

begitu juga guru yang dipotong pelbagai kos termasuklah claim dan hanya makan sepotong kuih dan nasi bungkus dalam kursus.

Semua bajet ini dipotong agar projek Rosmah berjalan lancar.

Rosmah juga kini lebih 'Wanita' berbanding Menteri Wanita, Shahrizat Jalil.

Selamat Membaca!


SEREMBAN 12 Ogos - Rasidi Ismail yang menghadapi tuduhan membunuh empat ahli keluarganya mendakwa, dia kerap mendapat visual tulisan di dinding yang menjadi medium perhubungannya antara alam hidup dan alam mati.

Rasidi, 32, juga menyatakan, visual tulisan tersebut yang mengarahkan dia membunuh bapanya, Ismail Awang, 76; datuk, Atan Daud, 87; nenek, Sufiah Katas, 80; dan adik, Siti Khadijah, 22, pada awal Januari lalu.

Pengakuan itu dibuat olehnya ketika membela diri di Mahkamah Tinggi di sini hari ini atas tuduhan membunuh bapa, datuk dan neneknya di rumah tidak bernombor di Kampung Batang Rokan, Gemencheh antara pukul 7 pagi dan 11 pagi, 5 Januari lalu.

Tertuduh yang merupakan penganggur juga dituduh membunuh adiknya, Siti Khadijah, 22, di rumah bernombor 119, Kampung Batang Rokan pada masa dan tarikh yang sama.

Keempat-empat tuduhan itu dikemukakan oleh Timbalan Pendakwa Raya, Wan Shaharuddin Wan Ladin mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman mati jika sabit kesalahan.

Rasidi yang berbaju kemeja putih dan seluar hijau muda memberi keterangan membela diri dari kandang tertuduh dengan membacakan kenyataan yang ditaip di atas dua helai kertas.

Dalam keterangan tanpa bersumpah itu, Rasidi yang kelihatan tenang menyatakan, dia telah dimaklumkan terlebih dahulu tentang kematian bapa, ibu, abang dan adiknya.

"Visual tersebut memaparkan ayah saya telah diangkat ke langit dan ibu saya terperanjat lalu meninggal dunia manakala abang kedua saya menjadi batu dan adik saya meninggal dunia dalam kemalangan jalan raya," katanya.

Ujarnya, walaupun ahli keluarganya telah meninggal dunia tetapi dia masih boleh berhubung dengan mereka melalui perbualan dari hati ke hati.

Menceritakan kejadian itu, Rasidi berkata, dia pulang ke kampung pada 4 Januari lalu tetapi pada sebelah malamnya, dia tidak dapat tidur kerana tulisan di dinding memberitahu syaitan dan dajal telah keluar di negara ini.

"Setelah hari siang, saya mendapat arahan daripada tulisan di dinding menyuruh saya membunuh dajal yang telah memasuki badan nenek saya dan membunuh syaitan yang memasuki badan datuk saya.

"Saya telah pergi ke rumah datuk dan mendapat arahan agar menikam nenek saya menggunakan pisau yang berada di lantai sebelum menikam datuk saya," ujarnya.

Selepas membunuh kedua-dua mangsa, kata Rasidi, dia pulang ke rumah untuk membasuh tangan dan pisau tersebut.

"Tiba-tiba ayah saya keluar dan tulisan di dinding itu mengarahkan saya menyembelih ayah dan mengambil kepalanya untuk dibawa ke Thailand.

"Selepas itu saya terus masuk ke dalam rumah dan berjumpa adik saya. Tulisan di dinding itu kemudian mengarahkan saya menikam adik saya untuk menyelamatkannya daripada dirasuk dajal dan syaitan," jelasnya.

Kata pemuda itu, dia membawa kepala bapanya dengan menaiki motosikal ke pekan Tampin dan dari situ dia menaiki teksi ke Seremban sebelum ke ibu negara dengan menaiki bas.

"Di Kuala Lumpur saya menyewa bilik di sebuah hotel bajet di Jalan Petaling dan pada malam itu saya telah diadili oleh Tuhan atas pembunuhan yang saya lakukan serta dijatuhi hukuman pancung.

"Pada waktu pagi saya pergi ke Penjara Pudu untuk menjalani hukuman gantung tetapi saya dapati ia sudah ditutup. Saya kemudian pergi ke mahkamah berdekatan Dataran Merdeka tetapi mahkamah itu sudah berpindah," katanya.

Rasidi memberitahu, dia kemudian pergi ke Masjid Jamek dan mendengar banyak suara menyuruhnya menyerang anggota polis agar mereka menembaknya sekali gus melaksanakan hukuman pancung yang dijatuhkan terhadapnya.

"Saya kemudian mengambil sebilah pisau dari sebuah kedai makan berdekatan Masjid Jamek lalu berjalan mencari balai polis berhampiran.

"Tiba-tiba saya terjumpa dua anggota polis bantuan yang sedang meronda di stesen LRT Masjid Jamek dan saya telah mengacukan pisau tadi kepada mereka dengan harapan mereka akan menembak saya," ujarnya.

Bagaimanapun, tertuduh yang diwakili peguam Hanif Hassan berkata, anggota polis berkenaan tidak melepaskan tembakan sebaliknya mereka mengejar dan memberkasnya.

Bekas tunang tertuduh, Mysharah Mohammad Ali, 29, yang turut dipanggil sebagai saksi pembelaan memberitahu, dia dihubungi oleh tertuduh pada 3 Januari lalu dan dimaklumkan mengenai ibu, bapa, abang dan adik lelaki tertuduh telah meninggal dunia.

"Saya tanya tertuduh... betul ke, takkan semua mati serentak. Kemudian tertuduh kata betul sebab dia (Rasidi) adalah Rasulullah," katanya.

Perbicaraan di hadapan Pesuruhjaya Kehakiman, Datuk Ahmad Nasfy Yasin bersambung 30 Ogos ini.

No comments: