JAWATAN KOSONG DUNIA AKHIRAT

JAWATAN KOSONG DUNIA AKHIRAT
Klik Kanan & Save Serta Besarkan Untuk Lebih Jelas

Sunday, March 27, 2011

Kami lebih kenal siapa imam kami - Azizah


Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail berkata, beliau bersama enam anak, tiga cucu serta menantu dan keluarganya yang lain lebih mengenali siapa lelaki yang bernama Anwar Ibrahim.

Menurut Azizah selama mendirikan rumah tangga bersama Ketua Umum KEADILAN itu 30 tahun, beliau sedikitpun tidak pernah menyesal.

"Jika dulu selepas Anwar dipecat, keluar masuk mahkamah, macam-macam berita di akhbar, ada juga mereka bertanya 'kenapa orang buat papa macam tu'. Tapi sekarang mereka sudah matang.

"Mereka lebih kenal siapa Anwar. Mereka lebih tahu siapa lelaki yang selalu mengimamkan solat kami setiap kali berjemaah di rumah," kata Azizah dalam satu wawancara dengan Sinar Harian pada 27 Mac lalu.

Azizah turut berkeyakinan bahawa Anwar mampu berdepan apa jua cabaran termasuk fitnah dahsyat yang dilemparkan musuh politiknya sehingga kini.

"Sejak usia 20 tahun hingga sekarang, pelbagai perkara sudah dilaluinya. Insya allah dia (Anwar) mampu. Boleh. Sudah terlalu banyak dugaan dilaluinya itu.

"Anwar boleh jadi Perdana Menteri yang bagus. Saya yakin itu!", tegas Azizah yang pernah menjawat Ketua Pembangkang Wanita yang pertama di Malaysia.

Azizah yang terlibat secara langsung dalam dunia politik selepas pemecatan Anwar berkali-kali menegaskan dalam wawancara itu bahawa beliau sama sekali tidak pernah menyesal dengan apa yang dilaluinya sehingga kini.

"Alhamdulillah, sehingga kini keyakinan kami pada Anwar tidak pernah luntur. Saya sentiasa tanamkan dalam diri terima segala dugaan yang Allah datangkan.

Melaluinya dengan sabar, sentiasa berdoa memohon Allah permudahkan segalanya dan tunjukan kebenaran dan saya tidak pernah membenarkan rasa sesal singgah di dada," kata Azizah.

Azizah turut memberitahu bahawa kehidupan mereka sekeluarga aman seketika selepas Anwar keluar dari penjara. Namun mula mendapat gangguan sebaik suaminya itu mengumumkan mahu aktif kembali dalam dunia politik.

No comments: