JAWATAN KOSONG DUNIA AKHIRAT

JAWATAN KOSONG DUNIA AKHIRAT
Klik Kanan & Save Serta Besarkan Untuk Lebih Jelas

Wednesday, February 23, 2011

Jangan percaya khabar angin mengenai keburukan BN, kata pemimpin BN

Penduduk di Sri Aman khasnya dalam dalam kawasan Dewan Undnagan Negeri (DUN) Simanggang diseru agar tidak mudah mempercayai segala khabar angin yang digembar-gemburkan oleh Pakatan Rakyat mengenai kerajaan Barisan Nasional (BN) di negeri itu.

Menteri Muda Kemajuan Tanah Sarawak, Datuk Francis Harden anak Hollis berkata pihak pembangkang umpama ‘lalat’ yang mula menonjolkan diri di khalayak penduduk acapkali menjelang pilihan raya negeri atau parlimen di negara ini.

“Kumpulan ini akan mereka-reka cerita yang negatif mengenai kerajaan. Tujuan utama ialah untuk memesongkan sokongan padu penduduk terhadap pihak BN agar mereka mampu meraih kemenangan pada pilihan raya kelak.

“Penduduk luar bandar khasnya perlu berhati-hati dengan kehadiran kumpulan ini. Jika mereka bijak kumpulan pembangkang tidak akan berjaya memesongkan pemikiran penduduk walaupun berlangsung pilihan raya negeri kelak,” katanya dalam satu majlis pada 19 Januari lalu.

Selain itu Harden juga berharap agar penduduk di kawasan luar bandar Sarawak tidak mensia-siakan undi mereka yang bakal menentukan halatuju hidup masing-masing selepas pilihan raya negeri nanti.

“Saya berharap agar penduduk berfikir panjang sekiranya mahu membuang undi untuk pihak pembangkang kerana ia bakal menentukan halatuju pembangunan hidup mereka untuk tempoh penggal lima tahun yang seterusnya,” katanya.

Lebih dua per tiga kerusi DUN Sarawak merupakan kawasan luar bandar dengan majoritinya masyarakat Iban yang berdepan masalah tanah yang sejak puluhan tahun gagal diselesaikan kerajaan negeri.

Menurut Pengerusi Majlis Pimpinan KEADILAN Sarawak, Baru Bian, lebih 200 kes di mahkamah sehingga kini tertangguh.

Baru menyifatkan kes itu sukar diselesaikan selagi BN berkuasa di negeri itu.

Pakatan Rakyat sejak beberapa tahun lalu berikrar akan menyelesaikan masalah tanah yang membelenggu penduduk Sarawak jika berjaya memerintah negeri itu selepas ini.

Komitmen itu dibuktikan sebagaimana yang dijelaskan dalam Buku Jingga.

Buku Jingga ialah sebuah buku berwarna Jingga yang mengandungi sebahagian besar manifesto bersama PAS, KEADILAN dan DAP.

No comments: