JAWATAN KOSONG DUNIA AKHIRAT

JAWATAN KOSONG DUNIA AKHIRAT
Klik Kanan & Save Serta Besarkan Untuk Lebih Jelas

Sunday, February 6, 2011

Pilihan raya Sarawak Mac semakin hampir ?

Sebelum ini Ahli Parlimen BN kawasan Stampin, Datuk Yong Khoon memberitahu wartawan di negeri itu bahawa Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak memberikan signal bahawa Pilihan Raya negeri Sarawak kali berkemungkinan diadakan pada penghujung Mac depan.

“Perdana Menteri telah mengarahkan kita (Ahli Parlimen) supaya turun padang sehingga ke peringkat akar umbi dan memberikan lebih perhatian kepada rakyat.

“Maka itu, saya merasakan pilihan raya negeri mungkin diadakan pada penghujung Mac,” katanya kepada wartawan di Kuching pada 9 Januari lalu.

Secara kebetulan, pada 5 Februari lalu, Menteri Belia dan Sukan Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek mensasarkan semua 71 kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Sarawak dapat dijelajah menerusi penganjuran Karnival Mesra Belia menjelang akhir Mac ini.

Beliau berkata, setakat ini program yang bermula Januari lepas itu telah diadakan di 15 kawasan DUN, dan bakal menjelajah ke 30 lagi kawasan pada bulan ini.

Pada 23 Disember tahun lalu pula, Pesuruhjaya Polis Sarawak Datuk Mohmad Salleh berkata, pihaknya akan mendapatkan bantuan keanggotaan dan logistik daripada Kontinjen Sabah dalam menghadapi pilihan raya negeri akan datang.

Tempoh Dun Sarawak akan berakhir pada 24 Julai depan dan Ketua Menteri Sarawak, Tan Sri Abdul Taib Mahmud sebelum ini memberitahu beliau memilih hari Sabtu untuk mengadakan pilihan raya di negeri itu.

No comments: