JAWATAN KOSONG DUNIA AKHIRAT

JAWATAN KOSONG DUNIA AKHIRAT
Klik Kanan & Save Serta Besarkan Untuk Lebih Jelas

Friday, January 20, 2012

Bekas Menteri Umno 'berbaju KEADILAN' di Majlis Anwar

Oleh: Masdar Wahid

KUALA LUMPUR 20 Jan: Datuk Seri Anwar Ibrahim menegaskan beliau menolak sebarang undang-undang yang menyokong seks bebas termasuk homoseksual di negara ini dan kekal mempertahankan institusi perkahwinan antara lelaki dan wanita.

Anwar mengulas fitnah pihak tertentu berhubung wawancaranya dengan rangkaian penyiaran British (BBC) yang dilaporkan minggu lalu sehingga beliau dituduh menyokong homoseksual.

“Sebagai Muslim dan saya yakin majoriti bukan Islam di Malaysia yakin dan percaya bahawa perkahwinan antara lelaki dan perempuan itu adalah kemuliaan insan dan saya tidak mengambil sikap bermaaf dalam soal ini.

“Kenyataan saya ini sekaligus menjawab semua bahawa kita tidak mendukung seks bebas ataupun lesbian ataupun homoseksual,” katanya pada majlis kesyukuran pembebasannya di rumahnya di Segambut malam tadi.

Menyifatkan undang-undang berkaitan liwat misalnya sebagai lapuk, beliau menegaskan ia menjadi alat kerajaan Umno untuk memfitnah dan menzalimi musuh politiknya.

“Undang ini memang lapuk, jumud kerana ia diguna untuk zalimi dan fitnah orang. Sebab itu saya tidak pertahankan,” katanya.

Beliau turut kesal dengan kenyataan bekas Pesuruhjaya Pas Selangor, Datuk Dr Hasan Ali dan pihak tertentu yang memberi komen isu itu tanpa membaca transkrip penuh wawancara berkenaan.

“Patutkah kita sebagai seorang Islam tuduh seseorang hanya dengan membuat andaian?

“Kalau Hasan Ali kata, kalau betul ucapan Anwar tidak jelas, saya minta Anwar jelaskan tidak mengapa.

“Tapi ini soal hukum dan saya ingin ulang, undang-undang sedia ada ini lapuk kerana ia hanya diperalat pemerintah untuk zalimi dan fitnah orang demi kepentingan politik sempit mereka,” tegasnya.

Turut serta, Bekas Imam Masjid Saidina Omar Al Khattab, Bukit Damansara, Ustaz Shamsul Firdaus Alhafiz, Ketua Penerangan di Pejabat Menteri Besar Selangor, Dr Badrul Amin Baharon, Ahli Majlis Pimpinan Pusat, Datuk Johari Abdul dan lebih 500 hadirin pelbagai kaum.

Turut mencuri tumpuan ialah bekas Menteri Penerangan Umno, Datuk Abdul Kadir Sheikh Fadzir yang berpakaian biru muda, warna rasmi bagi lambang dan bendera Parti KEADILAN.

Dalam majlis itu, selain bersolat Maghrib, Isyak dan membaca yasin secara berjemaah, Kadir turut bersolat hajat dan berdoa untuk kesejahteraan Datuk Seri Anwar Ibrahim.

No comments: