JAWATAN KOSONG DUNIA AKHIRAT

JAWATAN KOSONG DUNIA AKHIRAT
Klik Kanan & Save Serta Besarkan Untuk Lebih Jelas

Wednesday, January 11, 2012

Orang upahan Najib berpura-pura mohon sertai PAS, sokong Hassan Ali ???

Sekumpulan Orang-orang Umno kini berpura-pura mahu menyertai PAs secara tiba-tiba bertujuan untuk memecah-belahkan parti Islam itu.

Ini kerana kumpulan ini dipercayai mahu mengambil kesempatan terhadap PAS yang baru-baru ini memecat bekas ahlinya, Datuk Hassan Ali.

Jika kumpulan ini berjaya memasuki PAS beramai-ramai, mereka kononnya mahu memecah-belahkan PAS dengan berpura-pura menyokong Hassan Ali sekaligus mahu mewujudkan seolah-olah Hassan ada banyak pengikut dalam parti itu.

Sebelum menyertai PAS, seingat penulis Hassan membuat kenyataan terbuka dalam harakah meminta pandangan umum jika beliau menyertai PAS, di mana ketika itu beliau sebenarnya dijangka menyertai KEADILAN pada penghujung 90-an.

Sebaik diterima sebagai ahli, semasa muktamar PAS tidak lama selepas itu, Hassan secara terbuka meminta PAS memberi ruang seluasnya kepada golongan profesional dalam parti itu.

Ini kerana dakwa Hassan, PAS terlalu dikuasai golongan ulama sehinggakan ruang untuk golongan profesional meningkat naik adalah sukar.

Dilihat berjaya dengan cadangan itu, Hassan naik setapak sehinggalah terpilih sebagai Pesuruhjaya PAS Selangor beberapa penggal selain menjawat Naib Presiden PAS.

Kini, selepas dilihat semakin cenderung dengan Umno, beliau mengeluarkan pula kenyataan kononnya golongan ulama terpinggir dalam PAS sekaligus bertentangan dengan kenyataan asalnya.

Sementara itu, Setiausaha Agung PAS, Datuk Mustafa Ali dan Ketua Penerangan PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man sepakat akan mengkaji fenomena itu.

Portal Harakahdaily juga sejak beberapa hari ini menerima panggilan bertalu-talu dari pihak-pihak yang bertanya bagaimana cara mahu menjadi ahli PAS.

Jika pembaca sekalian perasan, Sebelum ini, puak Umno berkali-kali kantoi dalam usahanya memburukan PAS.

Antaranya, puak Umno ini menjemput media kononnya ahli PAS dari Bahagian tertentu keluar parti dan ianya dilaporkan Bernama sebelum dipetik media lain.

Bernama ialah media rasmi kerajaan yang selama ini dianggap sahih dan sebab itu Bernama kerap dipetik, berbanding menggunakan akhbar Utusan yang jelas lidah rasmi Umno dan sukar dipercayai.

Paling menarik, setiap kali kononnya ratusan berita ahli PAS keluar parti, pimpinan PAS di kawasan yang disebutkan itu tampil menafikan pembohongan itu dengan fakta dan angka membuatkan puak Umno tadi tergamam.

Hakikatnya, PAS menggunakan Kawasan dan manakala Umno menggunakan nama Bahagian.

Malah bahagian yang disebut konon tinggalkan PAS itu juga tidak wujud sebagaimana propaganda seumpama itu kini banyak berlaku di Kedah.

Penulis sangat bersetujua agar siasat sesungguhnya tindakan tergesa-gesa dan mengejut sekumpulan orang yang kini mahu menyertai PAS dalam keadaan PRU-13 semakin hampir.

No comments: