JAWATAN KOSONG DUNIA AKHIRAT

JAWATAN KOSONG DUNIA AKHIRAT
Klik Kanan & Save Serta Besarkan Untuk Lebih Jelas

Tuesday, January 10, 2012

Saya mahu jumpa Jamalina - Anwar Ibrahim

Masdar Wahid

Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim menyifatkan tindakan tidak disengajakan seorang pembaca Tv3 melaporkan beliau sebagai Perdana Menteri Malaysia membuktikan Allah lebih berkuasa melebihi segala-galanya.

Menurutnya, sebelum ini puluhan tahun Tv3 memfitnah beliau dan pada masa sama dirinya langsung tidak diberi peluang untuk menjawab distesyen TV milik Umno itu.

"Padahal kerja Tv3 ini maki kita sahaja. Ini Allah punya Kuasa. Anda bayangkan, kalau setakat Tv Indonesia, Thailand atau Iran yang silap, saya fahamlah.

"Ini Tv3, Perdana Menteri Anwar Ibrahim," kata Anwar semasa berucap di Kampung Baru malam Ahad lalu.

Tidak menyalahkan pemberita itu, Anwar bagaimanapun bersedia untuk menemui wartawan itu.

"Maknanya dia pun tahu, cuma cakap terawal sikit (untuk saya dilantik jadi Perdana Menteri), Saya pun nak jumpa Jay Jamalina ini," kata Anwar lagi disambut sorakan penyokongnya.

Jay Jamalina atau nama sebenarnya Nur Jamalina Mohd Jamali semasa dalam Buletin Utama yang disiarkan secara langsung pada Sabtu lalu melaporkan Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri berhubung lawatan Datuk Seri Najib ke Johannesburg, Afrika Selatan.

"Di Johannesburg, wartawan Lukman Hamidi melaporkan, lawatan Datuk Seri Anwar... Datuk Seri Mohd Najib itu dijangka...," kata Jay Jamalina yang selepas itu memohon maaf di laman twitternya.

Selain mula dikenali sebagai pembaca Berita Pagi dan Buletin 1.30, Jay Jamalina juga pernah terpilih sebagai calon akhir bagi Ulasan Berita Radio Terbaik dan Penyampai Berita Radio Terbaik menerusi laporannya, Formula 1 2010.

No comments: