JAWATAN KOSONG DUNIA AKHIRAT

JAWATAN KOSONG DUNIA AKHIRAT
Klik Kanan & Save Serta Besarkan Untuk Lebih Jelas

Tuesday, March 23, 2010

Sabahdaily.com Suspended


Salam semua pembaca setia sabahdaily.com…

Hari ini sedikit masalah telah berlaku terhadap Portal Sabahdaily.com apabila telah disuspend oleh Hosting Provider kerana penggunaan Server yang melebihi had. Had penggunaan untuk Shared Hosting Server hanyalah 10%, tetapi telah melebihi sehingga 12%.

Akibat daripada masalah ini, semua laman web yang diletakkan bersama hosting tersebut turut tidak boleh diakses.

Susulan daripada perbincangan dengan pihak penyedia hosting tersebut, memandangkan penggunaan hosting sabahdaily.com terlalu besar, mereka mencadangkan untuk mengambil Dedicated Server. Namun demikian penggunaan Dedicated Server terlalu mahal.

Oleh itu, pihak Sabahdaily.com telah mengambil beberapa langkah untuk mengurangkan penggunaan server tersebut. Antara langkah tersebut ialah delete semua skrip dan plug in yang kurang penting dan tidak digunakan, memadam ruangan forum, menutup pendaftaran user dan menutup ruangan komen.

Ruangan komen juga terpaksa ditutup buat sementara waktu kerana turut menyebabkan masalah ini berlaku. Kami memohon maaf kepada semua pembaca setia Sabahdaily.com atas tindakan ini.

Langkah-langkah yang telah diambil di atas hanyalah sementara. Kemungkinan ia tidak dapat bertahan untuk tempoh yang panjang. Sabahdaily.com mungkin akan disuspend sekali lagi jika tidak menukar kepada Dedicated Server di masa akan datang.

Harap Maklum.

Admin Sabahdaily.com

masdarwahid : Tahniah buat Sabahdaily, sekurang-kurangnya laman web anda menunjukkan pengunjung semakin ramai sekaligus dan dipercayai, berbanding media arus perdana. apa2pun diharap diperbaiki lagi selepas ini khususnya menjelang pilihanraya yang kian hampir termasuklah mengadakan segera ruangan komen kerana setiap komen itu merupakan rintihan dan suara rakyat khususnya suara rakyat Sabah.

Salam perjuangan dan Terima Kasih.

No comments: