JAWATAN KOSONG DUNIA AKHIRAT

JAWATAN KOSONG DUNIA AKHIRAT
Klik Kanan & Save Serta Besarkan Untuk Lebih Jelas

Friday, September 24, 2010

2 Izzah, apa kata Azmin ?

Soalan : Nurul Izzah sebelum ini menyatakan sokongan kepada Datuk Zaid Ibrahim. Apa komen YB mengenai perkara ini dan bagaimana YB melihat ancaman-ancaman dari luar parti ?

Azmin :
Itu laporan yang diputar belitkan oleh media, tetapi Nurul Izzah sendiri memberitahu saya dalam majlis rumah terbuka di Lembah Pantai bahawa maklumat yang dilaporkan itu tidak tepat dan berniat jahat.

Saya tidak berkecil hati kerana bagi saya apa juga pandangan yang dilontarkan adalah hak beliau dan saya mengenalinya sejak kecil lagi.

Jangan ada lagi cubaan untuk mengeruhkan hubungan kami sekeluarga kerana saya mengenali Anwar dan keluarganya hampir 26 tahun.

Mengapa mahu dipertikaikan. Mengenai ‘Pencacai Politik’(Mungkinkah Ezam?) yang kata kenal Anwar luar dan dalam, mereka tidak lama pun berkhidmat dengan Anwar.

Baru dua tahun sahaja. Program tarbiah itu belum habis. Kalau saudara lihat bagi yang sudah melepasi tempoh tarbiah semua setia sampai sekarang.

Apabila berlaku insiden 1998, di mana dia? Lari ke Jakarta. Ketika kami berhempas pulas, dia tidak ada di sini. Dia hanya pulang setahun kemudian setelah keadaan kembali reda. Lawan saya bukan dia. Lawan saya lebih dari itu.

Soalan :
Sekiranya menang jawatan Timbalan Presiden, adakah nanti akan timbul satu persepsi bahawa YB yang akan mengawal parti disebabkan presiden sekarang dilihat hanya boneka sahaja?

Azmin : Jangan memandang rendah tentang kebolehan Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail sebagai presiden parti kerana beliau adalah ketua kami ketika parti ini baru berkembang.

Beliau ketua kami ketika parti ini sedang menghadapi kekuatan luar biasa Umno.
Hanya ketika sekarang kita boleh berkepak sedikit . Beliau mempunyai kekuatan tersendiri berbeza dengan Anwar.

No comments: