JAWATAN KOSONG DUNIA AKHIRAT

JAWATAN KOSONG DUNIA AKHIRAT
Klik Kanan & Save Serta Besarkan Untuk Lebih Jelas

Wednesday, September 22, 2010

Zaid Ibrahim bersama Ketua Penerangan Umno malam ini.

Bekas calon PKR yang kalah pada Pilihan Raya Kecil (PRK) di Hulu Selangor, Zaid Ibrahim akan bersama Ketua Penerangan Umno, yang juga orang kepercayaan Najib Razak iaitu Ahmad Maslan di Johor pada malam ini dalam sebuah forum yang bertajuk “Membina Negara Bangsa Malaysia Dari Perspektif Perlembagaan – Masa Depan dan Harapan”.

Kumpulan Zaid dalam satu kenyataan memaklumkan forum itu aakan diadakan antara 8.30 hingga 12 malam ini dengan kehadiran dijangka kira-kira 500 orang dari sekitar negeri Johor dan satu sidang akhbar akan diadakan selepas itu.

Zaid yang kini merupakan Penyeleras Pakatan Rakyat dilihat kian kerap menghentam PKR dalam usahanya merebut jawatan Timbalan Presiden pada pemilihan parti itu November ini.

Selain itu, Zaid juga memanipulasi blognya yang digunakan sempena PRK di Hulu Selangor yang lalu, ‘zaiduntukrakyat’ untuk menjejaskan imej Presiden PKR, Datuk Seri Azizah Wan Ismail dan Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim sehingga menimbulkan pelbagai tanda-tanya dalam kalangan ahli berhubung cara beliau yang masih kelihatan seperti cara Umno dalam berkempen.

Malah, beberapa bloger Umno dilihat bersetuju bekas pemimpin Umno di Kelantan itu merebut jawatan Timbalan Presiden dan siap menyenaraikan kira-kira enam agenda Zaid mesti menang bagi memastikan Azmin tumbang.

Tidak dapat dipastikan tujuan Zaid bersama Ahmad Maslan dalam keadaan pemilihan PKR sedang hangat berlangsung, namun jika dilihat kronologi Zaid yang baru setahun dalam PKR, pelbagai persoalan menimbulkan tanda-tanya berkaitan beliau.

Beberapa pihak mendakwa beliau ditaja oleh Umno untuk merosakkan PKR dari dalam seperti mana yang berlaku kepada beberapa pimpinan sebelum ini.

Lebih menarik apabila dakwaan itu dinafikan Zaid sebelum pimpinan PKR bersuara mengenainya.

Sama sepertimana yang dilakukannya di Hulu Selangor baru-baru ini apabila tuduhan terhadap beliau kaki botol di’iya’kan walaupun Zaid belum melihat asal-usul tuduhan itu yang sebenarnya berpunca daripada gambar super-impose beliau memegang botol arak yang dipropagandakan oleh bloger Umno yang juga anti Najib tetapi Pro Timbalan Presiden Umno, Muhyiddin Yassin dan Perkasa, sebuah NGO yang dipimpin oleh Ibrahim Ali, seorang politikus yang suka melompat parti.

Dalam bahasa mudahnya, Zaid sebelum menjawab soalan wartawan sepatutnya menyelidiki dahulu dakwaan itu dan bukan terus mengaku yang akhirnya dipropagandakan media upahan Umno, Zaid kaki botol dan kuat minum arak.

Antara yang dibincangkan dalam kalangan anggota PKR termasuklah di laman sosial facebook ketika ini ialah kebimbangan mereka jika Zaid kalah, adakah beliau akan meninggalkan PKR, sebagai mana beberapa pemimpin PKR yang kecewa dalam parti itu keluar parti apabila beberapa kemahuan mereka tidak dapat ditunaikan oleh PKR, sebuah parti baru dan miskin pula.

Saya berharap Zaid kekal dalam PKR, kerana jika beliau keluar parti dan kembali kepada Umno, ia sesuatu yang berbahaya kerana Zaid ialah Penyelaras Pakatan Rakyat dan sudah tentu ada beberapa maklumat penting yang melibatkan gabungan parti itu ada dalam tangan beliau yang dibimbangi akan dipergunakan oleh pihak Umno-BN untuk mensabotaj Pakatan Rakyat.

Ingat lagi, Salehuddin Hashim, bekas Setiausaha Agung PKR yang didakwa terlibat dalam membawa beberapa Ahli Parlimen PKR keluar parti ?

PKR sedikit terjejas kerana sebagai bekas Setiausaha Agung, beberapa dokumen penting parti ada dalam tangan beliau dan beliau turut didakwa ada menemui Najib Razak sebelum beberapa Ahli Parlimen PKR keluar parti.

Salehuddin juga ialah Pengarah Jawatankuasa Pengelola Konvensyen Pertama Pakatan Rakyat pada 19 Disember 2009.

Sebagai wartawan, penulis akui beliau bukanlah seorang yang mesra media, tapi apa boleh buat, beliau merupakan Setiausaha Agung dan Pengarah ketika itu.

Adalah diharapkan PKR dan Pakatan Rakyat lebih berhati-hati dalam melantik orang-orangnya dalam jawatan tertentu yang cukup penting buat parti itu dan Pakatan Rakyat.

Apa-apa pun, sidang akhbar pada malam ini pastinya ditunggu-tunggu oleh semua media di negara ini.

1 comment:

Anonymous said...

sebab tu la dulu saya pernah kata , sapa2 pun yang lompat jangan bagi apa jawatan , bagi dekat orang lama dulu, ni dak tengok dia tu ada gaya, ada sijil bertimbun -timbun dah pecaya kata dah jadi baik, kalau dia betui2 baik dia mai rumah orang dia kena jadi tetamu bukan bagi dia jadi tuan rumah , laa ni sapa bodo... banyak rahsia yang dia tau...