JAWATAN KOSONG DUNIA AKHIRAT

JAWATAN KOSONG DUNIA AKHIRAT
Klik Kanan & Save Serta Besarkan Untuk Lebih Jelas

Thursday, July 26, 2012

Ada bincang politik bersama Nik Aziz - Lajim

Ahli Parlimen Umno Beaufort, Datuk Lajim Ukin berkata, beliau akan mengulas banyak isu melibatkan kepentingan rakyat Sabah dan hala tuju perjuangannya pada 29 Julai ini.

Mengenai kedudukannya dalam Umno, Lajim mengakui sudahpun menjelaskannya kepada Datuk Seri Najib Razak dalam empat pertemuan sebelum ini dan juga Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Dalam pertemuan itu, katanya beliau turut memberi pandangan mengenai penambahbaikan Umno dan pelbagai isu melibatkan kepentingan rakyat Sabah, namun hasil pertemuan itu beliau 'diserang oleh orang Umno sendiri'.

Sehubungan itu katanya, beliau terpaksa membuat dua pilihan, pertama kekal dalam politik atau bersara dan jika kekal, beliau mahu melihat pembangunan bukan sahaja dalam kawasannya, tetapi juga seluruh Sabah.

"Saya sudah jelaskan kepada Perdana Menteri dalam empat pertemuan sejak 20 Disember 2011 lagi. saya juga sudah bertemu dengan Timbalan Perdana Menteri dan memberitahu bahawa saya tidak akan membuat apa-apa keputusan secara terburu-buru.

"Sebagai ahli politik, Saya juga sudah membuat persediaan dari segi fizikal dan mental," katanya kepada wartawan di Lapangan Terbang Antarabangsa Kota Kinabalu semalam.

Lajim turut bersetuju dengan Ahli Parlimen Tuaran yang meninggalkan BN, Datuk Wilfred Bumburing bahawa masa depan Sabah perlu  ditentukan sendiri rakyat negeri itu.

Mengenai pertemuannya dengan Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Lajim berkata ia dibuat atas kapasiti beliau selaku Timbalan Perumahan dan Kerajaan Tempatan Menteri mengenai penswastaan ​​sistem kutipan sisa pepejal di negeri itu.

"Namun oleh kerana saya juga ahli politik, saya tidak menafikan adanya perbincangan politik selepas pertemuan itu," katanya lagi.

No comments: