JAWATAN KOSONG DUNIA AKHIRAT

JAWATAN KOSONG DUNIA AKHIRAT
Klik Kanan & Save Serta Besarkan Untuk Lebih Jelas

Sunday, December 20, 2009

KDN TERLIBAT MEMALSUKAN RADIX ?



UMUM MENGETAHUI BAHAWA PEMILIK PERNIAGAAN KOPI RADIX INI DIMILIKIA SEORANG USAHAWAN TERKENAL BUMIPUTRA YANG PERNAH MENENTANG MANTAN MENTERI BESAR PERLIS DALAM PILIHANRAYA UMUM KE 10 YANG MENYAKSIKAN SHAHIDAN KASIM HAMPIR TEWAS DENGAN HANYA MENDAPAT MAJORITI KURANG DARI 300 UNDI.

TIDAK DAPAT DIPASTIKAN MENGAPA ADA PIHAK SANGGUP MENGGANGU PERNIAGAAN JENAMAN RADIX/HPA YANG KIAN DIMINATI RAMAI INI.

TETAPI YANG PASTI IA MUNGKIN ADA KAITAN DENGAN KUMPULAN PASRTI POLITIK TERTENTU DI NEGARA INI, LEBIH LEBIH LAGI JIKA IA MELIBATKAN KEMENTERIAN DALAM NEGERI BERMENTERIKAN UMNO BARISAN NASIONAL.

RADIX PALSU YANG TERTERA DI ATAS IALAH YANG SEBELAH KANAN (MASTER RADIX) MANAKALA RADIX ASLI DAN SAH PASTINYA DISEBELAH KIRI. MASDARWAHID.

WALAUPUN Herba Malaysia telah memfailkan saman, namun kopi Radix tiruan masih beredar di pasaran dan terlepas pandang oleh Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNK).

Sehubungan itu, Timbalan Pesuruhjaya Pas Sabah, Hamzah Abdullah, mendesak KPDNK menyerbu semua premis di Sandakan yang menjual dan mempamerkan Kopi Pra Campuran Radix yang begitu berleluasa di pasaran.

“Apakah kerana ianya dilakukan dan didalangi Taukeh Cina dan mafia maka KPDNK kecut perut tetapi dalam masa yang sama berani menyita dan merampas barangan di kedai bumiputera yang terlupa meletakkan tanda harga? Apakah mereka juga terlibat?,” tanya Hamzah yang jengkel dengan sikap talam dua muka KPDNK.

Hamzah menegaskan, adalah terlalu jahil jika pegawai KPDNK tidak membezakan Kopi Radix asli dan tiruan kerana aduan rasmi telah difailkan sama ada oleh orang awam ataupun oleh pengeluar produk berkenaan.

Dalam keadaan ekonomi gawat, taukeh Cina yang selama ini mendapat suaka daripada KPDNK menciplak Kopi Radix dan mewar-warkan bahawa pengeluar produk berkenaan menukar bungkusan baru agar lebih menarik dan sukar ditiru, tetapi aroma dan rasanya amat berbeza.

“Macam-macam hal dilakukan bangsa Cina ini untuk menjatuhkan produk orang Islam. Tetapi saya sedih kerana pengusaha Melayu kita yang menjadi mangsa penipuan mereka. Walaupun harganya agak murah, tetapi kualitinya tidak terjamin dan mungkin mengandungi bahan berbahaya dan tidak halal. Kenapa KPDNK tidak serbu sedangkan terdapat alamat di paket, iaitu di Taiping Perak,” tegas Hamzah yang jengkel dengan sikap berdolak dalih pegawai KPDNK yang membudayakan rasuah dan melindungi taukeh Cina.

Hamzah menegaskan bahawa pengeluar asal Kopi Radix iaitu GM HPA telah mengeluarkan kenyataan akhbar dan makluman berhubung Kopi Radix tiruan yang beredar secara meluas di pasaran, tetapi KPDNK bagaikan lena beradu dalam buaian rasuah sehingga gagal menjalankan tugas.

“Marilah kita berjihad menentang musuh umat Islam dengan melaporkan segera kepada polis dan KPDNK berhubung penjualan haram kopi radix tiruan di semua restoran dan kedai runcit kerana kita khuatir kopi radix tiruan akan memudaratkan kesihatan umat Islam,” tegas Hamzah sambil menunjukkan contoh kopi radix tiruan di sebuah restoran di Sandakan.

Menurut Hamzah, daripada maklumat yang beliau terima, kopi radix asli
dicampur dengan tujuh herba dengan percampuran atau sinergi ilmu. Sinergi herba ini adalah kombinasi untuk meneutralkan bahan yang memudaratkan dan akan menjadi doktor semulajadi yang akan merawat masalah kesihatan.

“Tetapi sebagaimana yang kita tahu, kopi radix cetak rompak adalah campuran racun dan bahan murah untuk memusnahkan kesihatan, manakala pengusaha durjana memperolehi keuntungan segera. Elakkan memberi duit pada lanun dan jangan minum kopi beracun,” ujar Hamzah lagi yang membidas pengusaha restoran yang bersekongkol dengan penjenayah berkenaan.

Tegas Hamzah lagi, perniagaan kopi radix adalah jihad untuk membangunkan kekuatan ekonomi umat Islam dan membebaskan dari bergantung kepada bukan Islam dalam soal pemakanan dan kesihatan.

“Dengan itu, menentang produk kopi radix palsu adalah jihad untuk menentang usaha menjatuh ekonomi umat Islam. Dari kopi radix boleh melahirkan industri ayam organik berjaya, yang pertama di dunia. Dari kopi radix melahirkan Radix Fried Chicken yang membuka mata Amerika dan Yahudi,” kata Hamzah yang mendesak pihak berkuasa lebih prihatin terutama Jabatan Kesihatan, PDRM dan Jabatan Kastam.

No comments: