JAWATAN KOSONG DUNIA AKHIRAT

JAWATAN KOSONG DUNIA AKHIRAT
Klik Kanan & Save Serta Besarkan Untuk Lebih Jelas

Sunday, December 20, 2009

KESALAHAN BAHASA ARAB DI LAPANGAN TERBANG MALAYSIA


beberapa tahun yang lepas sebelum pembinaan Airport baru lagi, kesalahan bahasa arab dalam beberapa papan tanda yang terdapat di Airport sangat mengecewakan kerana sampai sekarang belum ada yang membetulkan nya.
situasi ini sangat memalukan kita kepada pelancong arab yang datang, ini menunjukkan kepada mereka ketidakprihatinan orang kita kepada masalah yang kecil apa lagi masalah yang besar.

Malaysia terkenal dengan negara islam di seluruh dunia yang berbilang kaum, kadang-kadang kita terlepas pandang terhadap perkara kecil seperti ini, sekecil masalah ini boleh memalukan kita sebagai rakyat malaysia, apatah lagi sabah. kesilapan ini di ketahui oleh salah seorang pensyarah bahasa arab uitm sabah yang berasal dari semenanjung, setiap beliau pulang bercuti pada hujung tahun perkara yang sama sahaja, tiada seorang pun yang membetulkan tulisan bahasa arab itu. saya harap perkara sekecil itu harus di kaji dan di perbetulkan untuk menjaga nama negara kita amnya dan khususnya Airport KK sabah - saritasipitung

No comments: