JAWATAN KOSONG DUNIA AKHIRAT

JAWATAN KOSONG DUNIA AKHIRAT
Klik Kanan & Save Serta Besarkan Untuk Lebih Jelas

Monday, June 20, 2011

Kempen kreatif, faktor kemenangan Parti Kebajikan (AK) Turki

Kemenangan hatrik Parti Kebajikan (AK) Turki dalam pilihan raya umum negara itu sudah dapat diteka sejak awal lagi ekoran gerakan kempen menarik dan terkini terutama menerusi paparan gambar-gambar besar.

Ketua Editor Harakahdaily, Zulkifli Sulong yang meninjau suasana pilihan raya negara itu baru-baru ini berkata, rakyat sangat merasai kehadiran AK kerana bijak menampilkan kegiatan kebajikan parti itu menerusi gambar-gambar besar di merata tempat strategik.

Menurutnya, rakyat sudah nampak paparan itu dari jauh kerana ukuran gambar itu sangat besar seperti billboard di negara ini yang diletakkan gambar terbaik dan mempunyai mesej segera faham.

“Saya namakan gerakan kempen ‘politik gambar’ mereka ini sebagai Poligam dan yakin jika kita dapat lakukan perkara sama dari sekarang, rasanya rakyat juga akan mudah menilai dan memberikan sokongan kepada kita.

“Jangan fikir masalah dulu, sekarang cari jalan bagaimana untuk melaksanakannya dan saya yakin PAS Shah Alam dan juga kawasan lain seluruh Malaysia dapat laksanakan Poligam ini menuju PRU13,” cadang beliau.

Beliau berkata demikian ketika memberi pengisian dalam Kursus Penulisan Berita dan Laporan anjuran PAS Kawasan Shah Alam dengan kerjasama Lajnah Penerangan, Dakwah dan IT Dewan Muslimat PAS.

Seramai 28 peserta menyertai kursus itu yang turut dipenuhi slotnya oleh Editor Nasional Akhbar Harian, Editor Nasional Sinar Harian, Mazlinda Mohd Nor dan Wartawan Harakahdaily, Ismail Hashim.

Ia diadakan di Dewan MPP Zon 1, Seksyen 4, di sini dari 8.30 Pagi hingga 5.30 petang, dirasmikan Timbalan Yang Dipertua PAS Kawasan, Haji Azli Yusof.

Dalam ucapannya, Azli berkata, penulisan yang baik dan bernilai memainkan peranan penting dalam usaha memberi kesedaran kepada anggota masyarakat untuk melakukan perubahan termausk dalam politik negara.

“Bahan penulisan seringkali menjadi alat untuk melelapkan jika tidak mengantuk dan sewajarnya juga dijadikan mekanisme untuk seseorang lebih maju, berpengetahuan dan berfikiran luas dengan membaca tulisan terbaik,” katanya.

Penganjur program mengharapkan kombinasi pengisian teori dan amali selama sehari ini akan dapat dimanfaatkan oleh peserta termasuk untuk mengisi ruang dalam Shah AlamKini, sebuah akhbar lapan muka terbitan PAS kawasan.

Ketua Penerangan PAS Kawasan, Mohd Ismahali Redzwan Ismail dalam ucapan aluannya, berharap lebih banyak bahan untuk Shah AlamKini diterima selepas ini dengan lahirnya wartawan pelatih yang mendapat pendedahan asas penulisan ini.

Bengkel disertai oleh Nur Fatin Abdul Razak, Azlina Wahab, Rohani Abdul Rahman, Jahar Somingan, Harisah Bahudin, Ahmad Zainal Roozi Abdul Hamid, Hamzah Ahmad Zainal Roozi, Azlina Ahmad, Haji Safwan Zubir, Haji Abdul Aziz Isa, Faridah Anu Bakar, Fara Md Ramdani, Nordianah Bachok, Norazlin Mohamed Ariff, Emmanina Subpei, Hamidah Abdullah, Samsiah Abdul Hamid, Daliela Ishamuddin, Bahrim Yunos, Radhiah Soleh, Tengku Mohd Affandi, Suhaida Bakar, Zarida Abdul Rahman, Hannah Abdullah, Mohd Nizam Satek, Nooriyah Mohamed Ali, Radziah Haji Ishak dan Anees Solihin Aman.

Sementara itu, Zulkifli di dalam ucapan juga menyebutkan antaranya sedutan dari artikel beliau bertajuk: Belajar dari AKP untuk menang PRU-13 (http://bm.harakahdaily.net/index.php/berita-utama/3805-belajar-dari-akp-untuk-menang-pru-13)

20 Jun 2011

No comments: