JAWATAN KOSONG DUNIA AKHIRAT

JAWATAN KOSONG DUNIA AKHIRAT
Klik Kanan & Save Serta Besarkan Untuk Lebih Jelas

Sunday, December 18, 2011

Pendedahan Anwar atas 'permintaan' Tun Mahathir

Tahukah anda bahawa pendedahan Datuk Seri Anwar Ibrahim bahawa Mahathir ada memohon pinjaman dari Bank Dunia sebenarnya berpunca dari 'permintaan' Mahathir sendiri?

Ya. Mahathir walaupun memebalasah terus Anwar sehingga matanya lebanm termasuk memecat dan memenjarakan Anwar, dendam orang tua ini tidak pernah padam. Malah pembebasan Anwar di zaman Pak Lah memuncakkan lagi kemarahan Mahathir terhadap Anwar dan Pak Lah.

Apa ucapan Anwar selepas dibebasakan? Anwar kata beliau walaupun teruk dikerjakan dan diaibkan mahathir dan sekutunya, Anwar kata beliau sudah memaafkan mereka semua.

Selain Mahathir, Rahim Noor, Musa Hassan dan Ghani Patail juga dimaafkannya, walaupun ketiga-tiga watak ini begitu teruk membelasah dan tidak habis-habis bekerjasama dengan konspirasi dari era mahathir sehinggalah ke zaman Najib untuk memfitnah Anwar.

Walaupun begitu, dendam mahathir tidak juga padam. maka dibuatnya apa sahaja agar Anwar mesti dipenjarakan. maka tidak hairan Anwar yang mengumumkan bertanding pada pilihan raya kecil di permatang pauh diserang dengan dakwaan kononnya meliwat Saiful Bukhari, tududhan sama yang dilemparkan terhadap Anwar pada 1998.

cuma kali ini penglibatan terbuka Najib yang didokong kuat Mahathir.

Walaupun begitu, Anwar tetap enggan menyalahkan mahathir sehinggalah dalam setiap ceramah Mahathir sejak akhir-akhir ini kerap dan semakin lantang menyerang Anwar.

Sebab itu tidak hairan dengan kenyataan Mahathir bahawa BN kini kuat untuk berdepan pilihan raya dan yakin Parlimen akan bubar pada awal tahun depan, menunjukan betapa yakinnya mahathir bn akan menang kerana pada 9 Januari, Anwar akan dipenjara dan Najib mungkin umum parlimen bubar pada 11 Januari.

Sebab itu apabila Mahathir cabar Anwar dedah mengenai beliau ada pinjam wang dari bank dunia, KEADILAN dengan mudahnya mendedahkan laman web yang jelas menunjukan Mahathir memang ada membuat pinjaman.

"Kalau apa yang dikatakan oleh Anwar itu benar, saya cabar dia bersumpah laknat di Masjid dengan al-Quran. Saya sanggup berbuat demikian sekiranya diperlukan," katanya Mahathir hari ini.

Hakikatnya, dalam Mahathir mahu sumpah laknat, beliau mungkin lupa atau buat-buat lupa bahawa anaknya adalah pemilik kilang Arak, Sanmiguel.

Dalam bahasa mudahnya, Anwar pun tidak mahu melayan Mahathir kerana bagi beliau, Mahathir dalam usia sebegitu dan sudah beberapa kali dimasukan ke hospital, mahathir sepatutnya menumpukan kepada ibadat.

Namun, mahathir nampaknya lebih bimbangkan harta dan diri Anwar itu. Mahathir bimbang jika Anwar berjaya membentuk kerajaan baru bersama Pakatan Rakyat, beliau bimbang penyelewengan beliau akan terbongkar.

Seingat penulis, dalam banyak ceramah, Anwar tidak pernah sebut mahu memenjarakan Mahathir, yang ada cuma Najib mungkin dilantik sebagai duta ke Mongolia.

Yang pasti, kesalahan mahathir sudah pun di maafkan Anwar, sayangnya mahathir masih lagi diselubungi ketakutan dan bimbang yang amat sangat.

benar kata almarhum fadhil noor, bekas presiden PAS semasa beliau menerima kunjungan Mahathir di hospital, yang ketika itu beliau sedang sakit tenat.

Arwah berkata, beliau mendoakan Mahathir panjang umur agar dapat melihat bagaimana negara ini ditadbir.

Kalau pembaca masih ingat, sejak Anwar kena pecat, Mahathir ada sahaja isu yang ingin dicampurnya termasuklah dari zaman Pak Lah dan Najib.

tidak hairan apabila di zaman Najib, beliau juga antara yang mengatur segala fitnah terhadap Anwar, walaupun Anwar sudah memaafkan mahathir.

walaupun beberapa pemimpin pembangkang menemui Anwar dengan berkata 'mengapa begitu mudah memaafkan orang yang memfitnah dan mengaibkan kamu sebegitu teruk'?

JAwapan Anwar mudah, kita harus bermula dengan politik baru.

Antara ciri politik baru yang ditampilkan beliau ialah elakan politik fitnah dan budayakan budaya debat dalam sesuatu isu.

Sehingga kini, Najib yang juga anak didik Mahathir enggan berdebat dengan Anwar termasuklah kandungan Buku Jingga, walaupun NAjib pada Pilihan Raya Kecil DUN Tenang kata sedia debat.

Begitu juga Khairy yang sehingga kini enggan debat mengenai skandal NFC, walaupun sebelum ini beria-ia mempertahan skandal itu.

Mahathir sebelum ini ada sebut, jika Anwar jadi PM, beliau akan meninggalkan MAlaysia. kita tunggu apa jadi pada JAnuari depan.

No comments: