JAWATAN KOSONG DUNIA AKHIRAT

JAWATAN KOSONG DUNIA AKHIRAT
Klik Kanan & Save Serta Besarkan Untuk Lebih Jelas

Thursday, December 8, 2011

Proksi Nong Chik tolak Shahrizat

PETALING JAYA: Umno Bahagian Lembah Pantai tidak mahu Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil dicalonkan lagi bertanding di kerusi berkenaan dalam pilihan raya umum (PRU) akan datang, kata timbalan ketua bahagian, Yusri Ahmad.

“Sejak 2006 lagi, kami tidak mahu ketua Wanita Umno itu bertanding di Lembah Pantai. Hari ini pun kami tidak mahu dia bertanding di sini.

“Waktu itu (2006) Umno Wilayah Perrsekutuan menghantar surat kepada Setiausaha Agung Umno, Tun Mohd Khalil Yaakub mengenai perkara tersebut. Tetapi entah macam mana parti masih memilih beliau bertanding pada tahun 2008,” katanya.

Dalam PRU 2008, menteri pembangunan wanita, keluarga dan masyarakat kalah kepada Naib Presiden PKR, Nurul Izzah Anwar dengan majoriti 2,895 undi.

Shahrizat cakap sendiri

Shahrizat kini berdepan dengan dakwaan terbabit dengan penyalahgunaan dana awam sebanyak RM250 juta yang diberi kerajaan dalam bentuk pinjaman mudah untuk projek ternakan lembu Pusat Fidlot Kebangsaan (NFC) di Gemas.

Menurut Yusri, Ketua Wanita Umno itu pernah memberitahu bahawa PRU 2004 merupakan yang terakhir beliau bertanding di Lembah Pantai.

Beliau berkata, calon paling tepat bertanding di Lembah Pantai ialah Ketua Umno Bahagian, Datuk Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin yang juga menteri Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar.

Bagaimanapun, menurut Yusri, parti mempunyai kata putus untuk menentukan siapa yang akan mewakili Barisan Nasional di Lembah Pantai.

No comments: