JAWATAN KOSONG DUNIA AKHIRAT

JAWATAN KOSONG DUNIA AKHIRAT
Klik Kanan & Save Serta Besarkan Untuk Lebih Jelas

Friday, August 3, 2012

15 AJK Umno Beaufort letak jawatan, sokong Lajim

15 dan 19 Ahli Jawatankuasa Umno Bahagian Beaufort sudah meletak jawatan dan menyokong penuh tindakan Datuk Seri Lajim Ukin menubuh Pakatan Perubahan Sabah (PPS) untuk perjuangan rakyat, kata Ahli jawatankuasa (AJK) PPS, Ahmad Said.

Ahmad mengulas dakwaan Setiausaha BN negeri, Datuk Abdul Rahman konon keputusan Ahli Parlimen Beaufort, Datuk Seri Lajim Ukin untuk meninggalkan BN atas pilihan peribadi.

Ahmad berkata, majoriti pemimpin Umno di 19 bahagian juga menyokong Lajim termasuk wanita dan pemuda dalam Parlimen Beaufort.

"Kesetiaan kami kepada Lajim bukan membuta-tuli kerana kami percaya perjuangan beliau untuk membawa perubahan kepada rakyat Sabah," katanya semalam.

Sokongan kepada Lajim juga katanya dilihat dengan kehadiran lebih 10,000 rakyat pelbagai pada pelancaran PPS di Sabah baru-baru ini ke arah kebangkitan rakyat pada Pilihan Raya Umum (PRU) akan datang.

Menurutnya, sudah menjadi kebiasaan tindakan pemimpin Umno menafi hakikat sebenar setiap kali parti itu ditolak rakyat.

Seorang lagi AJK PPS, Ibrahim Salim, berkata Rahman tidak layak bercakap mengenai kekuatan BN Beaufort kerana hanya rakyat kawasan itu sahaja tahu kekuatan dan sumbangan Lajim kepada mereka sejak sekian lama.

"Ia adalah lebih baik jika Abdul Rahman memberi tumpuan kepada tugas dan tanggungjawab di kawasan Parlimen Kota Belud kerana sebagai calon import, beliau mungkin akan kalah pada PRU akan datang," katanya.

Bagi seorang lagi AJK PPS, Safari Lidan, tindakan pemimpin BN menyerang Lajim merupakan budaya mereka terhadap mana-mana individu yang menjadi ancaman kepada Umno.

No comments: