JAWATAN KOSONG DUNIA AKHIRAT

JAWATAN KOSONG DUNIA AKHIRAT
Klik Kanan & Save Serta Besarkan Untuk Lebih Jelas

Monday, August 13, 2012

Pelancaran APS Kota Marudu gusarkan BN

Masdar Wahid

Tindakan Angkatan Perubahan Sabah (APS) mengembangkan pengaruhnya dalam Parlimen Kota Marudu 12 Ogos lalu sangat menggusarkan BN kawasan itu.

Ia terbukti apabila Ahli Parlimen BN Kota Marudu yang juga Timbalan Presiden Parti Bersatu Sabah (PBS), Datuk Seri Panglima Dr Maximus Ongkili turut mengadakan program mengejut dengan nama 'pelancaran Gerakan Biru Kota Marudu pada hari sama.

"Kita akui lebih banyak perlu dilakukan di sini, oleh itu adalah penting agar tiga kerusi di Kota Marudu kekal dimenangi BN untuk mendapat faedah daripada program transformasi yang dimulakan Perdana Menteri.

"Pihak pembangkang tidak boleh meningkatkan pembangunan di Kota Marudu. Apa yang mereka boleh lakukan hanyalah menjadikan Kota Marudu lebih mundur jika mereka memenangi sebarang kerusi di sini, "katanya berucap pada majlis itu.

Maximus yang juga Menteri Sains, Teknologi dan Inovasi turut menunjukan kebodohannya apabila apabila mencabar Pakatan Rakyat melaksana dasar dengan memberi RM100 kepada bayi yang baru lahir di negeri yang diperintah KEADILAN, PAS dan DAP.

Hakikatnya, Selangor dan Pulau Pinang yang dipimpin Pakatan Rakyat misalnya sudah melaksana dasar itu sejak menawannya pada Pilihan Raya Umum 2008.

Maximus yang merupakan Ahli Parlimen Kota Marudu sejak 2004 bakal ditentang Senator BN yang keluar parti 12 Ogos lalu, Datuk Maijol Mahap yang juga bekas Ahli Parlimen Bandau pada PRU 1999.

Parlimen Kota Marudu sebelum 2004 dikenali dengan nama Parlimen Bandau.

No comments: