JAWATAN KOSONG DUNIA AKHIRAT

JAWATAN KOSONG DUNIA AKHIRAT
Klik Kanan & Save Serta Besarkan Untuk Lebih Jelas

Monday, August 6, 2012

Saya sudah sedia fizikal, mental - Lajim

Datuk Seri Lajim Ukin berkata, beliau sudah bersedia dari fizikal dan mental berhubung tekanan berterusan yang dikenakan terhadap tindakan beliau menyokong Pakatan Rakyat melalui Pakatan Perubahan Sabah yang diterajuinya.

"Saya diserang secara peribadi dan dikaitan semula dengan tindakan saya meninggalkan kerajaan Parti Bersatu Sabah (PBS) pada 1994 bersama rakan-rakan lain.

"Tetapi mereka lupa kerana tindakan saya itulah mereka kini menikmati banyak kesenangan yang mereka tidak jangkakan termasuk mereka yang mengejek saya ketika ini," katanya pada majlis berbuka puasa di Kampung Temporong, Kuala Penyu, 4 Ogos lalu.

Beliau diiringi isterinya Datin Hajah Normilah Siong, bekas Ketua Penyelaras Parlimen Beaufort Parlimen Johiar Matlani, bekas setiausaha Umno Beaufort Jusih Sarin dan beberapa bekas pemimpin BN yang meninggalkan parti Umno BN baru-baru ini.

Lajim berkata, pemecatannya sebagai Timbalan Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan sejak 1 Ogos lalu, tidak menjejas khidmatnya sebagai Ahli Parlimen Beaufort dan terus berjuang demi kepentingan rakyat kawasan itu.

"Saya tidak lagi mampu untuk memberi peruntukan kepada mana-mana projek pembangunan yang diperlukan oleh rakyat. "Tetapi itu bukan halangan untuk saya memperjuangkan hak rakyat," katanya lagi.

Pada majlis itu, Lajim turut menyumbang bantuan Zakat kepada 82 fakir, anak-anak yatim, ibu tunggal serta masjid dan surau dalam Parlimen Beaufort sempena Ramadan yang mulia.

Pada 29 Julai lalu, Lajim meletak jawatan sebagai Pengerusi Umno BN Beaufort, enggan bertanding pada pemilihan Umno mendatang dan sudah meletak jawatan sebagai Ketua Cawangan Umno Kerambai Kebatu pada pertengahan Jun lalu.

Lajim turut dipecat sebagai Timbalan Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan pada 30 Julai lalu dan sedang menanti untuk dipecat selepas enggan menjawab keahliannya dalam Umno pada surat tunjuk sebab yang diberi padanya sejak 1 Ogos lalu.

No comments: