JAWATAN KOSONG DUNIA AKHIRAT

JAWATAN KOSONG DUNIA AKHIRAT
Klik Kanan & Save Serta Besarkan Untuk Lebih Jelas

Monday, August 6, 2012

Tindakan Lajim, susahkan jentera Umno

Tindakan Datuk Seri Lajim Ukin menyokong Pakatan Rakyat menyukarkan pergerakan Jabatan Penerangan Sabah, kata Pengarahnya, Almain Ajirul.

Ini kerana katanya, Lajim meruapakan antara pemimpin penting dalam jentera itu selain tahu selok-belok dan maklumat penting berkaitan kepentingan rakyat Sabah sejak sekian lama.

"Kami berkomunikasi, berdailog dan berbincang banyak perkara bersama Datuk Lajim yang juga merupakan Ahli Jawatankuasa Maklumat dalam jabatan ini.

"Sekarang kami tidak lagi boleh berbuat demikian (kerana beliau menyokong Pakatan Rakyat)," katanya pada majlis kunjungan Setiausaha Persekutuan Sabah, Datuk Abu Bakar Hassan di Wisma Dang Bandang Kota Kinabalu 1 Ogos lalu.

Jabatan Penerangan merupakan alat komunikasi penting kerajaan untuk memberi penjelasan dan mempromosikan dasar dan program pembangunan kepada rakyat serta diberi kepercayaan untuk menilai sentimen rakyat terhadap kerajaan Umno BN, dasar dan programnya.

Terdahulu, Almain dimaklumkan bahawa Jabatan itu kini mempunyai 363 kakitangan dengan 179 atau 50 peratus daripadanya berada di Kota Kinabalu.

Jabatan itu mempunyai pejabat utama di Kota Kinabalu dan setiap daerah di negeri itu turut memiliki jabatan sama.

Pada 29 Julai lalu, Lajim meletak jawatan sebagai Pengerusi Umno BN Beaufort, enggan bertanding pada pemilihan Umno mendatang dan sudah meletak jawatan sebagai Ketua Cawangan Umno Kerambai Kebatu pada pertengahan Jun lalu.

Lajim turut dipecat sebagai Timbalan Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan pada 30 Julai lalu dan sedang menanti untuk dipecat selepas enggan menjawab keahliannya dalam Umno pada surat tunjuk sebab yang diberi padanya sejak 1 Ogos lalu.

No comments: