JAWATAN KOSONG DUNIA AKHIRAT

JAWATAN KOSONG DUNIA AKHIRAT
Klik Kanan & Save Serta Besarkan Untuk Lebih Jelas

Sunday, August 26, 2012

Kad Aidilfitri PAS menjadi bualan rakyat

KUCHING: Kad raya daripada Parti Islam Se-Malaysia (PAS) yang telah diedarkan di beberapa kampung di sekitar Bahagian Samarahan sebelum Hari Raya Aidilfitri menjadi ‘buah mulut’ orang kampung di situ.

Menurut seorang penduduk Kampung Tanjung Bundong Tradisi yang hanya mahu dikenali sebagai Pak Madi berusia lewat 50-an, kad raya itu diedarkan ke rumah-rumah di kampung itu seminggu sebelum Hari Raya ini.

“Beberapa penduduk kampung di sini mula bercakap mengenai kad Raya itu… ada yang bertanya sama ada menerima kad raya daripada pembangkang (PAS) atau tidak.

“Apa tidaknya penduduk di sini tidak pernah menerima kad raya daripada pihak itu (pembangkang) sebelum ini,” katanya ketika ditemui semalam.

Kad raya itu dikatakan telah diedarkan di beberapa kampung seperti Kampung Tanjung Bundong, Muara Tuang, Tanjung Parang dan beberapa kampung lain di Bahagian Samarahan.

Sementara itu, Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Asajaya Abdul Karim Rahman Hamzah enggan mengulas mengenai perkara itu.

“Tidak perlu dikomen dan tidak perlu dibesar-besarkan untuk mereka (pembangkang) mendapat publisiti. Itu hak mereka,” katanya  menerusi sistem pesanan ringkas (SMS) semalam.

Awal Ogos lalu ketika ditemui selepas majlis penyerahan biji benih labu di Dewan Kawasan Pembangunan Pertanian Bersepadu (IADA) Samarahan, Abdul Karim memberitahu kawasan Samarahan merupakan kubu kuat Barisan Nasional (BN).

“Saya yakin kerusi Parlimen Samarahan tidak mempunyai masalah untuk kita (BN) menang kerana ia masih lagi kubu kuat BN,” katanya yang juga merupakan Menteri Muda Perumahan dan Pembangunan Belia (Bandar).

No comments: