JAWATAN KOSONG DUNIA AKHIRAT

JAWATAN KOSONG DUNIA AKHIRAT
Klik Kanan & Save Serta Besarkan Untuk Lebih Jelas

Friday, August 3, 2012

Tarikh PRU-13, Najib ikut negeri Pakatan, paling lewat November - Menteri

Menteri Muda Pembangunan Belia (Bandar) Abdul Karim Rahman Hamzah tidak menolak kemungkinan Datuk Seri Najib Razak enggan membubar Parlimen sekarang kerana terpaksa mengikut negeri-negeri yang diperintah Pakatan Rakyat.

“Jadi sekarang kita berada pada pertengahan jalan di mana jika kita membubarkan Parlimen sekarang, negeri-negeri di bawah Pakatan Rakyat tidak mampu untuk tidak dibubarkan.

“Ini mungkin perkara yang menghalang Perdana Menteri daripada mengumumkan pembubaran pada waktu itu walaupun beliau mungkin mahu berbuat demikian.

"Tetapi jika beliau merasakan pihak pembangkang tidak akan membubarkan kerajaan tidak guna pilihan raya diadakan kerana selepas pilihan raya kita masih hilang empat negeri,” katanya.

Beliau berkata demikian selepas majlis penyerahan biji benih labu di Dewan Kawasan Pembangunan Pertanian Bersepadu (IADA) Samarahan semalam.

Dalam ucapannya sebelum itu, Karim berkata, menyatakan PRU13 kemungkinan akan diadakan dalam tiga bulan ini iaitu September, Oktober dan selewat-lewatnya November tahun ini.

“Jadi mungkin itu sebabnya kenapa mereka perlu menunggu sehingga selepas (sambutan) merdeka atau perayaan Hari Raya atau dalam bulan September, Oktober dan November…itulah pandangan saya,” katanya lagi.

No comments: