JAWATAN KOSONG DUNIA AKHIRAT

JAWATAN KOSONG DUNIA AKHIRAT
Klik Kanan & Save Serta Besarkan Untuk Lebih Jelas

Sunday, May 1, 2011

Anwar 'Tenaga Orang Melayu' - Nik Aziz

Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat tetap mempertahankan Datuk Seri Anwar Ibrahim yang disifatkannya sebagai ‘tenaga orang Melayu’.

Menurutnya, tindakan Kumpulan Datuk T menyebarkan Fitnah Video Seks jelas berniat jahat bertujuan menjatuhkan peribadi Ketua Pembangkang Malaysia itu.

“Sebelum ini, saya dengar ada pemimpin Pakatan Rakyat (PR) ketika berceramah menjelaskan video itu bukan Anwar, kalau betul nak kenakan Anwar, kena fokus pada muka, bukan pada tubuh, itu caranya,” katanya dalam ceramah di Kampung Parang Puting, di Kota Bahru pada 30 April lalu yang turut dihadiri Anwar dan Exco Kerajaan Kelantan, Mohd Amar Nik Abdullah.

Mengulas lanjut, Nik Aziz berkata, jika Anwar tidak jujur, sudah lama negara ini rosak kerana Ahli Parmatang Pauh itu pernah menjadi Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Kewangan Malaysia sebelum dipecat pada 2 September 1998.

Rekod menunjukan, Anwar yang berkelulusan Pengajian Melayu dari Universiti Malaya, berjaya meningkatkan kadar pertumbuhan ekonomi Malaysia sebanyak lapan peratus selama lapan tahun berturut-turut ketika memimpin Kementerian Kewangan.

Malah semasa di kementerian itu, Anwar turut memperkenalkan pelbagai dasar yang membela nasib Orang Melayu.

No comments: