JAWATAN KOSONG DUNIA AKHIRAT

JAWATAN KOSONG DUNIA AKHIRAT
Klik Kanan & Save Serta Besarkan Untuk Lebih Jelas

Friday, May 6, 2011

Kronologi konspirasi jatuhkan Anwar

UMNO Barisan Nasional (BN) mewujudkan senario paling buruk dalam politik Malaysia dengan melaksanakan usaha memfitnah Anwar Ibrahim secara berterusan sejak 1998.

Selama sedekad mereka mencipta konspirasi yang amat kejam merobek maruah seorang pemimpin berjiwa Islam yang membela rakyat.

Meskipun Presiden Umno telah tiga kali bertukar tangan namun musuh politik parti itu dan para pemimpinnya tetap tidak berubah.

Anwar yang menjadi Timbalan Perdana Menteri (PM) dijatuhkan pada 1998 kerana keengganan beliau bersetuju dengan arahan Dr Mahathir Mohamad menyelamatkan syarikat salah seorang anak PM itu yang hampir muflis menggunakan dana Petronas sejumlah RM1 bilion.

Anwar juga tidak bersetuju menyelamatkan beberapa kroni penting Umno BN lain yang tenggelam dibadai krisis kewangan Asia 1998.

Kroni Dr Mahathir khuatir Anwar akan memusnahkan mereka sekiranya dibenarkan menjadi Perdana Menteri Malaysia.

Oleh itu mereka memutuskan Anwar perlu disingkir.

Akibatnya, satu konspirasi diatur mereka-cipta tuduhan Anwar meliwat bekas pemandu peribadi isterinya, Azizan Abu Bakar.

Skrip bermula dengan Azizan dibawa oleh Ummi Hafilda Ali menghadap PM Dr Mahathir mengadu menjadi mangsa liwat.

Kemudian Dr Mahathir memecat Anwar dengan alasan timbalannya mengamalkan seks luar tabie.

Anwar mendakwa konspirasi menjatuhkannya melibatkan beberapa orang rakan karib Dr Mahathir seperti Daim Zainudin, Aziz Shamsudin, Peguam Negara Mokhtar Abdullah dan beberapa orang hakim.

Sepuluh tahun kemudian, pemimpin Umno BN sekali lagi berdepan dengan kemungkinan Anwar akan diangkat menjadi Perdana Menteri selepas Pakatan Rakyat (PR) berjaya menafikan majoriti 2/3 kerusi Parlimen BN.

Khabar angin 40 Ahli Parlimen BN akan menyeberang ke PR selepas Anwar menang Pilihan Raya Kecil Permatang Pauh pada Ogos 2008 menyebabkan mereka merasakan perlunya Anwar disingkir dari dunia politik.

Maka konspirasi kedua diatur. Kali ini melibatkan seorang budak pejabat Anwar bernama Saiful Bukhari.

Beliau mendakwa diliwat oleh Anwar di sebuah kondominium. Sekali lagi skrip lama digunakan.

Mangsa dibawa berjumpa Perdana Menteri, Najib Razak mengadu telah diliwat.

Kebimbangan hilangnya kepercayaan rakyat terhadap perbicaraan kes fitnah II yang tidak berjaya mencipta bukti kukuh menentang Anwar berikutan keterangan saksi yang kabur dan terdapatnya DNA lebih dari seorang lelaki di dubur Saiful, termasuk DNA Saiful sendiri menyebabkan pemimpin Umno BN sekali lagi gusar Anwar akan kembali kuat menjelang pilihanraya ke-13.

Risikan BN terhadap situasi di Sawarak menjelang pilihanraya negeri memperlihatkan penolakan rakyat terhadap propaganda BN.

Sekiranya negeri yang mana penduduk pribumi kekurangan maklumat telak menolak BN, maka keadaan akan menjadi lebih sukar di Semenanjung yang rata-rata penduduknya membaca bahan-bahan dari internet.

Maka mejelang pilihanraya Sarawak pada April 2011, satu lagi fitnah direka-cipta.

Kali ini menggunakan video seks yang dilakonkan oleh lelaki mirip wajah Anwar Ibrahim.

Dengan harapan kebangkitan rakyat Sarawak dan Semenanjung boleh dipadamkan apabila menonton pemimpin mereka melakukan adengan seks.

Sekali lagi skrip lama digunakan. Menjelang pilihanraya Sarawak, polis mengumumkan siasatan menjurus ke arah ketulenan video dan pemilik jam tangan Omega yang didakwa kepunyaan Anwar.

Sedangkan laporan polis oleh Anwar mengadu difitnah tidak disiasat segera oleh pihak polis.

Pendedahan klip video di internet yang tidak dihalang dengan segera mendakwa Trio Datuk T juga menjadi tanda-tanya kerana individu yang mendedahkan klip video seks Presiden MCA, Chua Soi Lek ditangkap selepas seminggu klip berkenaan tersebar.

Namun konspirasi demi konspirasi ini semakin menjemukan rakyat Malaysia yang inginkan suasana politik yang membela kebajikan mereka.

Bukannya melibatkan intrig skandal dan permainan politik yang tidak berkesudahan.

No comments: