JAWATAN KOSONG DUNIA AKHIRAT

JAWATAN KOSONG DUNIA AKHIRAT
Klik Kanan & Save Serta Besarkan Untuk Lebih Jelas

Sunday, May 22, 2011

Proksi Musa boikot program Shafie ?

Hubungan tegang antara Pengerusi BN Sabah, Datuk Seri Musa Aman dengan Naib Presiden Umno, Datuk Shafie Apdal kian parah.

Terbaru, program Shafie dalam kawasan sekitar Kimanis pada 15 Mei lalu diboikot proksi Musa di kawasan itu.

Lebih menarik, Shafie mengadakan program di kawasan itu yang 'secara kebetulan' ahli Parlimen Kimanis, Datuk Anifah Aman tiada di kawasannya.

Anifah ialah adik kepada Ketua Menteri Sabah, Musa Aman.

Sebelum ini, Shafie turut mewujudkan proksinya tersendiri bagi menyaingi pengaruh Musa atas nama 'Task Force Umno Malaysia' yang didakwa mendapat restu dari Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak.

Shafie juga sejak dilantik sebagai Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah memanipulasi kementerian itu untuk tujuan politiknya sehinggakan programnya bertindih dengan program kerajaan negeri yang diterajui Musa.

Sementara itu, Musa pula membodek Najib dengan 'menganugerahkan' Datin Seri Rosmah Mansor pingat Seri Panglima Darjah Kinabalu (SPDK), darjah kebesaran tertinggi Sabah yang membawa gelaran Datuk Seri Panglima pada 8 November 2009.

Wartawan baru-baru ini turut menyoal Shafie mengenai hubungan dinginnya dengan Musa namun Ahli Parlimen Semporna itu cuba mengelaknya.

1 comment:

cicit ngah layor said...

Keduer2nyer spesis oghang makan oghang.