JAWATAN KOSONG DUNIA AKHIRAT

JAWATAN KOSONG DUNIA AKHIRAT
Klik Kanan & Save Serta Besarkan Untuk Lebih Jelas

Monday, July 4, 2011

Bersih: Exco AMK ditahan di Lapangan Terbang Kuching

KUCHING: Exco Angkatan Muda KEADILAN (AMK) Pusat, Zulhaidah Suboh (gambar, berbaju kuning) ditahan di Lapangan Terbang Kuching, tengahari tadi, sebelum berlepas ke Miri, sekaligus merupakan tangkapan pertama di Sarawak.

“Saya ditahan sebelum penerbangan saya dari Kuching ke Miri dan alasan penangkapan itu kerana saya berpakaian Bersih di bawah Akta polis Seksyen 27, kata polis itu kepada saya.

“Antara 10 hingga 15 Pegawai Polis berpakaian biasa bersama Pasukan Gerakan Am (PGA) menahan saya seorang dan sebaik tiba di lapangan terbang Miri, Polis menggeledah pula beg pakaian saya,” katanya kepada Suara Keadilan.

Beliau ketika ini ditahan di balai polis daerah Miri untuk memberi keterangan bersama peguamnya, Majen Panyuk.

Beliau juga percaya, penahanan itu ada kaitan dengan cadangan Gabungan Pilihan Bersih dan Adil (Bersih) yang bakal mengadakan himpunan aman di tiga lokasi di semenanjung Malaysia selain di Sabah dan Sarawak 9 Julai ini.

Dua hari lalu, kira-kira 70 pegawai Polis bersama empat buah van menangkap tujuh anak muda dari KEADILAN dan PAS di Kota Kinabalu, Sabah.

No comments: