JAWATAN KOSONG DUNIA AKHIRAT

JAWATAN KOSONG DUNIA AKHIRAT
Klik Kanan & Save Serta Besarkan Untuk Lebih Jelas

Thursday, July 7, 2011

Keluarkan senarai individu tidak dibenarkan masuk Swak

MIRI: Kerajaan negeri diminta untuk mengeluarkan senarai nama individu yang tidak dibenarkan memasuki Sarawak bagi mengelakkan sebarang penahanan yang tidak adil kepada mereka.

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Piasau, Ling Sie Kiong berkata, mana-mana individu yang disenaraihitamkan untuk memasuki Sarawak dan ditahan perlu mempunyai sebab yang munasabah.

“Sediakan senarai nama yang lengkap sekiranya kerajaan negeri tidak membenarkan sesetengah individu untuk masuk ke negeri ini bagi mengelakkan pembaziran terutamanya dari segi kewangan dan tenaga,” katanya dalam sidang media yang diadakan di Bulatan Cafe di sini semalam.

Beliau berkata demikian ketika mengulas mengenai penahanan Ahli Jawatankuasa PAS, Mazlan Aliman di Lapangan Terbang Miri sekitar jam 10.15 pagi semalam oleh pihak imigresen di sini.

Menurut Ling, beliau kesal dengan penahanan Mazlan semasa tiba di Miri sedangkan Malaysia mengamalkan dasar demokrasi.

Katanya, tujuan Mazlan ke Miri adalah untuk menemani Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang bagi menjayakan beberapa program yang telah dirancang sebelum ini.

Mengulas perkara sama, Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata, sebagai negara yang berdemokrasi, penahanan Mazlan tidak seharusnya berlaku.

Jelasnya, lawatan beliau bersama Mazlan adalah untuk mengadakan perjumpaan dan mengukuhkan lagi hubungan bersama ahli Pakatan Rakyat (PR) di sini.

“Tujuan kita ke sini adalah untuk memperkenalkan agenda dalam pilihan raya umum akan datang selain mengeratkan hubungan bersama ahli-ahli PR yang ada di sini,” katanya.

Beliau juga yakin bahawa PR akan melakukan pelbagai perubahan untuk rakyat di semua kawasan bandar atau luar bandar sekiranya diberi peluang.

“Kita menyeru rakyat memberi kepercayaan kepada PR untuk membuktikan yang kita mampu memberikan terbaik dan membawa perubahan kepada rakyat di sini seperti yang kita lakukan di Kelantan, Kedah, Pulau Pinang dan Selangor,” tambahnya.

Turut hadir dalam sidang media semalam ialah ADUN Pujut, Fong Pau Teck.

No comments: