JAWATAN KOSONG DUNIA AKHIRAT

JAWATAN KOSONG DUNIA AKHIRAT
Klik Kanan & Save Serta Besarkan Untuk Lebih Jelas

Sunday, January 31, 2010

KL tiada Minyak

KUALA LUMPUR 30 Jan. - Musyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat yang hadir berucap pada himpunan bersama Menteri Besar Kelantan di sini hari ini, terpaksa memendekkan ucapannya berikutan keadaannya yang uzur.

Beliau yang berucap kira-kira pukul 10.50 malam ini di Dewan Serbaguna, Taman Seri Keramat AU2, hanya sempat menyampaikan ucapannya kira-kira 10 minit sebelum memaklumkan kepada kira-kira 3,000 hadirin yang hadir bahawa beliau tidak sihat.

Terdahulu dalam ucapannya, Nik Abdul Aziz berkata, beliau berdoa semoga pintu hati pimpinan UMNO dibuka oleh Allah untuk memberikan royalti minyak kepada Kelantan.

Menurutnya, tindakan pemimpin Kerajaan Pusat yang diterajui UMNO untuk memberikan wang ihsan kepada Kelantan dan bukannya royalti, adalah tidak patut.

''Kuala Lumpur tidak mempunyai minyak walaupun setitik.

''Kuala Lumpur ambil minyak kita dan kemudian bagi wang ihsan kepada kita, sepatutnya kitalah yang bagi wang ihsan kepada dia,'' katanya.

Dalam pada itu, Nik Abdul Aziz mendakwa, tindakan UMNO yang mengambil wang royalti minyak Kelantan untuk digunakan dalam kempen pilihan raya juga tidak akan menguntungkan mereka.

''Walaupun menggunakan wang, saya yakin orang ramai yang berpegang pada ajaran Islam tidak akan beralih menyokong UMNO,'' ujarnya.

No comments: