JAWATAN KOSONG DUNIA AKHIRAT

JAWATAN KOSONG DUNIA AKHIRAT
Klik Kanan & Save Serta Besarkan Untuk Lebih Jelas

Friday, September 18, 2009

Ibu polis terkejut terima insurans RM100,000

Seorang ibu kepada anggota polis yang meninggal dunia pada Mei lalu terkejut apabila diberitahu anak lelakinya itu meninggalkan wang insurans berjumlah RM100,000 dari dua buah syarikat insurans.

Rapiah Kasman, tidak menyangka anaknya, Allahyarham Konstabel Azhari Ashari yang meninggal dunia akibat kemalangan meninggalkan wang pampasan itu untuk kegunaannya, meskipun dia kini telah tiada.

Menurut Rapiah, 53, arwah anaknya tidak pernah memaklumkan mengenai perkara itu sejak berkhidmat selama tiga tahun dalam Polis Diraja Malaysia (PDRM).

Baginya, walaupun wang yang diterima tidak boleh menggantikan nyawa anaknya, namun dia berjanji akan menyimpan wang tersebut dengan sebaik-baiknya.

"Mak cik akan memanfaatkan wang tersebut untuk kegunaan masa hadapan," katanya ketika ditemui selepas majlis penyerahan cek itu di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Brickfields di sini hari ini.

Allahyarham Azhar, 22, meninggal dunia setelah mengalami kecederaan parah di kepala akibat dilanggar lari dari belakang ketika menyertai satu operasi bersepadu polis.

Ketua Polis Daerah Brickfields, Asisten Komisioner Wan Abdul Bari Wan Abdul Khalid yang menyampaikan cek tersebut memberitahu, Allahyarham berkhidmat di Unit Tugas Am di Balai Polis Petaling adalah seorang anggota yang prihatin dan matang dalam melakukan tugas.

No comments: