JAWATAN KOSONG DUNIA AKHIRAT

JAWATAN KOSONG DUNIA AKHIRAT
Klik Kanan & Save Serta Besarkan Untuk Lebih Jelas

Wednesday, April 27, 2011

BN akui gagal tunai janji

Calon Barisan Nasional (BN) bagi kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Tamin, Joseph Mauh mengakui banyak janji di kawasan itu gagal dikotakan sehinggakan rakyat memberi kepercayaan dan mengundi calon KEADILAN, Mengga anak Mikui pada pilhanraya Sarawak yang berakhir 16 April lalu.

Antara janji itu termasuklah tidak membekalkan kemudahan asas dan tidak menaik taraf jalan raya yang rosak teruk di Pakoh, Hilir Tamin, Ulu Mukah, Ulu Selangau dan Bejait serta bantuan kepada mangsa banjir di kawasan Selangau yang dijanjikan sejak 2009.

Menurut Mauh, ada di antara janji itu sepatutnya diselesaikan menerusi perlaksanaan Rancangan Malaysia Kelapan (RMK-8) dan Kesembilan (RMK-9) namun gagal sehingga kini menyebabkan rakyat di kawasan itu mengundi KEADILAN untuk membuktikan kuasa undi mereka.

“Kegagalan menyelesaikan isu-isu tersebut, membuatkan rakyat kecewa dan memilih pembangkang,” kata Mauh pada 25 April lalu.

Pada pilihanraya itu, Mauh menang dengan majoriti 1,292 berbanding Mengga yang berjaya meraih 3,706 undi dalam pertandingan satu lawan satu.

No comments: