JAWATAN KOSONG DUNIA AKHIRAT

JAWATAN KOSONG DUNIA AKHIRAT
Klik Kanan & Save Serta Besarkan Untuk Lebih Jelas

Wednesday, April 13, 2011

PR perjuang nasib rakyat daripada penindasan

SARATOK: KEADILAN bersama PAS dan DAP bertekad memperjuangkan hak rakyat dari penindasan BN yang mencengkam Sarawak selama puluhan tahun di Sarawak.

Calon KEADILAN bagi kerusi Dewan Undangan (DUN) Krian, Ali anak Biju (gambar) berkata, selama ini rakyat di negeri itu khasnya yang menetap di kawasan pedalaman terus terpinggir dan hanya dijenguk dan diberi sedikit imbuhan sempena pilihan raya berlangsung.

“Penduduk di kawasan Krian ini, jelas jauh ketinggalan berbanding masyarakat di kawasan lain.

“Prasaranan asas seperti jalan raya, kemudahan elektrik dan bekalan air bersih merupakan masalah utama kepada sebahagian besar penduduk.

“Jika kita buat ukuran dari segi lokasi, Krian tidaklah terlalu jauh di pedalaman dan sepatutnya sudah membangun seperti kawasan lain” katanya dalam selepas menemui penduduk di Rumah Nyaring, Semurin Sebetan, Saratok.

Mengulas lanjut, Ahli Perniagaan ini berkata, akibat kekurangan prasarana itu menyebabkan golongan muda di DUN berkenaan berhijrah ke bandar.

Oleh itu, katanya, jika Pakatan Rakyat diberi mandat untuk mentadbir kerajaan, gabungan itu akan mengutamakan empat perkara penting di kawasan tersebut.

“Pertama memberi semula hak tanah yang menjadi masalah masyarakat Bumiputera selama ini dan menubuhkan Jabatan Suruhanjaya Tanah Adat, menubuhkan Tabung Basmi Kemiskinan, kebebasan menjalankan aktiviti keagamaan dan membantu warga emas tanpa mengira kaum dengan kadar RM400 setahun.

“Jadi untuk merealisasikan semua ini, sokongan padu daripada rakyat amat dihargai dan bersama-samalah kita menolak calon BN dan Bebas pada pengundian 16 April ini,” katanya.

Tambahnya, sepanjang berkempen di 61 kawasan yang melibatkan 250 rumah panjang di kawasan Krian sambutan daripada masyarakat di luar jangkaan.

"Kita Optimis KEADILAN akan menawan DUN Krian pada pilihan raya kali ini," katanya lagi.

No comments: