JAWATAN KOSONG DUNIA AKHIRAT

JAWATAN KOSONG DUNIA AKHIRAT
Klik Kanan & Save Serta Besarkan Untuk Lebih Jelas

Wednesday, April 13, 2011

PCM sah pemecah undi, sokong BN


KUCHING: Parti Cinta Malaysia (PCM) semakin menunjukan siapa penaja sebenar parti itu yang turut bertanding pada pilihan raya Sarawak kali ini.

Naib Presiden PCM, Huan Cheng Guan secara terang-terangan mahu rakyat Sarawak menolak calon Pakatan Rakyat tetapi tidak mengapa jika memilih selain Bebas, PCM dan BN.

“Jika anda mengundi, pilih sama ada PCM atau Bebas atau BN tetapi bukan Pakatan Rakyat (PR),” katanya di Balai Ringin, Lipeh Mawi di sini, pada 12 April lalu.

Huan turut mendakwa kononnya rakyat Sarawak tidak seharusnya terperangkap dengan kata manis Pakatan Rakyat khasnya DAP yang didakwa kononnya menipu rakyat.

“Jika anda ingin mengundi fikir sebaiknya tetapi bukan hanya kerana janji manis terutamanya dari PR.., kemudian baru anda akan tahu apa hasilnya,” kata bekas pemimpin Gerakan ini.

PCM Sarawak kini diterajui Gabriel Adit yang juga Adun Ngemah di Sarawak dan wakil rakyat yang terkenal dengan sikap melompat parti.

Beberapa hari sebelum Gabriel dilantik sebagai Pengerusi PCM Sarawak, BERNAMA melaporkan beliau ada menemui Pengerusi BN, Datuk Seri Najib Razak dan selepas itu mengumumkan mahu bertanding di 30 kerusi DUN Sarawak pada pilihan raya.

Difahamkan, selepas melihat tindakan itu akan merugikan BN di beberapa kawasan, akhirnya PCM hanya bertanding di enam kerusi DUN sekaligus bertembung dengan calon KEADILAN.

Rekod menunjukan sebahagian besar pemimpin PCM adalah bekas anggota Parti Gerakan, yang juga sekutu BN di peringkat Pusat dan rapat dengan pemimpin BN Sarawak.

Gabriel sebelum ini turut dikaitkan dengan Penubuhan Parti Pakatan Rakyat Malaysia bertujuan mengelirukan pengundi dan anggota Pakatan Rakyat Sarawak.

No comments: