JAWATAN KOSONG DUNIA AKHIRAT

JAWATAN KOSONG DUNIA AKHIRAT
Klik Kanan & Save Serta Besarkan Untuk Lebih Jelas

Monday, April 25, 2011

KSU Menteri enggan bincang - PSM

Ketua Setiausaha (KSU) Kementerian Sumber Asli dan Alam Sekitar, Datuk Zoal Azha Yusof enggan berbincang dengan delegasi yang berhimpun di depan kemnterian itu bagi menyerahkan memorandum sempena “Protes Selamatkan Bumi” pada 22 April lalu.

Perkara itu didedahkan PSM yang memimpin himpunan itu dengan 45 Pertubuhan Bukan Kerajaan (NGO) dan komponen Pakatan Rakyat turut menyertainya.

PSM dalam satu kenyataan memberitahu, Zoal Azha enggan berbincang dengan delegasi berhubung memorandum itu dengan alasan beliau hanya ditugaskan menerima memorandum.

"Zoal Azha Yusof menemui kami dan memberitahu Menterinya,Datuk Douglas Unggah Embas sibuk.

"Walaupun terasa tertipu kerana Menteri tiada namun kami masih menerima kedatangan Zoal di lobi Wisma Sumber Asli," kenyataan itu dipetik.

Menurutnya, surat pemberitahuan mengenai serahan memorandum itu sudah diberi seminggu lebih awal."Apa yang memeranjatkan, Zoal Azha enggan berdiskusi dengan delegasi mengenai lima tuntutan walaupun cuba diterangkan Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Kota Damansara Dr. Nasir Hashim dan Ahli Parlimen Sungai Siput, Dr. Jeyakumar Devaraj yang turut serta dalam himpunan itu."Apa gunanya memberi memorandum kepada Ketua Setiausaha kementerian yang mengatakan 'tidak kuasa' dan enggan berbincang mengenai kandungan memorandum itu," soalnya.

Sehubungan itu, kata kenyataan itu, delegasi memutuskan tidak menyerahkan memorandum itu kerana berpendapat usaha itu hanya sia-sia.

"Dr Jeyakumar berkata, besar kemungkinan memorandum itu dibuang dalam tong sampah selepas delegasi bersurai.

"Justeru itu, delegasi memutuskan untuk tidak menyerahkan memorandum kerana KSU itu menghina rakyat selaku pembayar cukai," kata kenyataan itu lagi.

No comments: