JAWATAN KOSONG DUNIA AKHIRAT

JAWATAN KOSONG DUNIA AKHIRAT
Klik Kanan & Save Serta Besarkan Untuk Lebih Jelas

Monday, July 27, 2009

PENYAKIT UMNO UMPAMA H1N1


KEKELIRUAN DEMI KECALARUAN pendapat yang menyebabkan ramai yang tertanya tanya apakah benar kepimpinan baru UMNO Tenom sudah bersatu dan pulih sepenuhnya setelah dilanda krisis kepimpinan bahagian itu selepas pemilihan lalu, atau mungkin kenyataan kenyataan yang dikeluarkan Ketua Bahagiannya sejak akhir akhir ini sekadar menutup tirai pentas ‘sandiwara politik’.

IRONINYA…ketika Rubin merasmikan mesyuarat Pergerakan Pemuda UMNO disini pada baru baru ini jelas sekali Rubin menidakkan adanya wujud dua kem dalam UMNO Tenom, malah dengan lantang beliau berkata kononnyanya perbalahan itu sememangnya lumrah politik dan bersifat sementara.

“ Kita ibaratkan perbalahan itu sebagai suatu fenomena penyakit yang baru menyerang seperti selsema H5N1…tetapi tidak lama lagi ia akan sembuh,” kata Rubin secara berseleroh dalam majlis itu.

Ramai ahli UMNO yang berada dikem seteru dengan Rubin timbul 1001 persoalan dan ada diantaranya tertanya tanya diri mereka sendiri bahawa apakah kenyataan Rubin itu sesungguhnya lahir sejujurnya dan seikhlas ikhlas hatinya atau lebih tepat lagi dalam bahasa tempatan Sabah ‘ cakap bunga bunga sahaja’.

DARI SEGI riak riak realitinya jelas kelihatan bahawa sememangnya telah wujud berpuak puak dalam UMNO selepas pemilihan, dan ini dapat dibuktikan apabila mengamati lunas lunas ucapan kedua dua sayap itu Pemuda dan Puteri, dimana ucapan mereka lebih terarah kepada kata kata rayuan kepada kepimpinan bahagian bahawa kedua dua sayap itu inginkan perpaduan dan penyatuan semula semua ahli baik dikem ‘A’ mahupun kem ‘B’.

BANYAK RAMALAN yang bermain dikepala khususnya ahli ahli UMNO yang berada diluar kampus kem ‘A’ dan ‘B’ yang melihat kelibat kepimpinan Rubin mengemudikan bahagian dari jarak jauh mungkin mengalami banyak kerumitan untuk bergerak bebas dan disebabkan itu bahagian mungkin akan ‘meletup’ sekali lagi sebelum PRU ke-13.

APA TIDAKNYA apa sahaja yang dirancang dan diputuskan Rubin mengikut selera politiknya, ada sahaja kekangan daripada para ‘Professor’ yang terdapat dibarisan ‘Kabinet bahagiannya’, tetapi mereka juga menawar pra syarat untuk merelakan Rubin berbuat apa sahaja perancangannya asalkan Rubin terpaksa menyanyikan ‘lagu senandung malam’ untuk melelapkan mata beberapa ‘Professor’ itu.

“ Kalau itu tak boleh…yang ini tak boleh..semua tak boleh..apa sudah jadi? Jadi serba salah! Siapa yang salah? Orang salah yang salah! Banduanlah jadinya?.

Oleh: Mail Mathew

No comments: