JAWATAN KOSONG DUNIA AKHIRAT

JAWATAN KOSONG DUNIA AKHIRAT
Klik Kanan & Save Serta Besarkan Untuk Lebih Jelas

Saturday, July 18, 2009

IMAM SERTAI DAP ???

Opposition Democratic Action Party (DAP) Sabah will be forming more Bumiputera branches in the State soon.

Its chief, Dr Hiew King Cheu, said in a statement that the branches include Kota Belud, Tenom, Ranau, Lahad Datu, Kudat, Tawau and Sandakan.

On other developments, he said DAP Sabah registered its first Muslim Imam member. Haji Jusri Kamat was welcomed by the party in Beaufort in a simple ceremony where vice chief Edward Ewol Mujie, Beaufort DAP chief Jinlin Abd. Rahman and other branch chairmen and members were also present.

Jusri said he decided to join the DAP because he admires the party's leadership spirit and effort to help the people.

"The party has inspired a lot of people in Sabah and the people now understand that they can not depend too much on the Government but to stand up to find ways in order to survive," he said.

He hoped his action would encourage more Muslims in Sabah to join the DAP for a better future.

Dr Hiew said this showed that the DAP is gaining support from the Muslim community in Sabah.

He assured that the party would work harder in Sabah in order to achieve victory in the next general election. "Changing the present government is the only solution to the many outstanding problems in Sabah.

"If Sabahans wants to see changes, they have to work hard together," he said.

dailyexpress

BERITA DAP DI SARAWAK :

Bapa ketuai PKR, anak ketuai DAP… Masir

Bagaimanakah para pemimpin Pakatan Rakyat hendak menyatukan rakyat jelata sedangkan keluarga mereka sendiri pun berada dalam parti politik yang berbeza semata-mata untuk menjawat kedudukan, kata Ahli Parlimen Sri Aman, Masir anak Kujat.

Tanpa menyatakan nama dua individu berkenaan, si ayah menurut beliau telah bertindak mengetuai Parti KeAdilan Rakyat (PKR) manakala si anaknya pula bertindak menubuhkan cawangan Parti Tindakan Demokratik (DAP) di bandar Sri Aman ini sebelumnya.

“Pihak pembangkang di sini (Sri Aman) secara tidak langsung telah mendedahkan kelemahan mereka terhadap penduduk apabila si ayah dan si anak tidak berjuang di bawah satu parti politik yang sama.

“Perjuangan politik seumpama ini kurang meyakinkan kerana mereka tidak sehaluan dan tidak akan dapat bersatu untuk memajukan hidup penduduk di seluruh kawasan Sri Aman,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika berucap pada Majlis Pemimpin Bersama Rakyat 2009 bertempat di Rumah Maja anak Bala, Kenyungan, Batu Lintang, Sri Aman lewat petang kelmarin.

Penduduk di kawasan ini sebaliknya menurut Masir harus terus menyakini komponen parti Barisan Nasional (BN) yang sentiasa memperjuangkan hala tuju politik yang sama di antara satu sama lain.

“Salah satu matlamat utama perjuangan politik oleh komponen parti BN di sini ialah bersama-sama mempertingkatkan taraf hidup penduduk tanpa mengira usia, latar belakang etnik dan agama.

“BN masih lagi merupakan sebuah parti yang kuat dan berpegang pada prinsip perjuangan ini. Justeru adalah lebih penduduk di kawasan Sri Aman untuk menyokong BN dan bukannya menyokong perjuangan politik oleh pihak pembangkang yang tidak sehaluan di antara satu sama lain,” katanya.

Hadir sama ialah Menteri Muda Kemajuan Tanah, Datuk Francis Harden Hollis, Timbalan Residen Sri Aman (Bahagian Pembangunan Sosial), Felicia Tan, Pegawai Jabatan Hal Ehwal Khas (JASA) Sri Aman Parlimen P.202 Sri Aman, Whelton Lumpoi, para pegawai kerajaan dan ketua kaum dari sekitar daerah ini.

Harden menerusi majlis itu mengumumkan peruntukkan bagi tahun 2010 bernilai RM3,000 kepada JKKK Rumah Maja manakala RM2,000 lagi untuk biro wanita rumah panjang terbabit.

Masir juga turut mengumumkan nilai jumlah peruntukkan yang sama untuk tahun 2010 kepada JKKK dan biro wanita rumah panjang berkenaan. sarawakupdate

masdarwahid: PAS dan keADILan Sabah wajar tercabar dengan perkembangan terbaru ini.


No comments: