JAWATAN KOSONG DUNIA AKHIRAT

JAWATAN KOSONG DUNIA AKHIRAT
Klik Kanan & Save Serta Besarkan Untuk Lebih Jelas

Wednesday, July 22, 2009

TIPAH TERTIPU

JUMAAT lalu, saya ke Puduraya untuk mendapatkan tiket bas untuk pulang ke Taiping.

Ketika berada di kaunter bas untuk membeli tiket, dua penjual tiket menghampiri saya dan menawarkan tiket ke Taiping di atas nama Syarikat Haider.

Selepas membuat kepastian di kaunter syarikat itu, saya membeli tiket itu, namun diberitahu harganya RM30 berbanding harga biasa RM24.70. Kerana tiada pilihan, saya membeli tiket itu.

Saya dan penumpang lain menunggu ketibaan bas di platform 13 untuk perjalanan jam 7 malam. Hanya pada jam 7.35 malam, penjual tiket datang dan memaklumkan kami perlu membayar tambahan RM5 menjadikan harga tiket RM35 bagi perjalanan berkenaan.

Penumpang termasuk saya, kemudian diminta mengikut penjual tiket berkenaan berjalan kaki sehingga ke kawasan Hospital Thung Shin untuk menaiki bas.

Kami ditipu dan terpaksa menaiki bas sekolah.

Lebih malang lagi, pada awalnya kami diberitahu bas akan ke Taiping tetapi kami diturunkan di perhentian Kamunting.

Saya dan penumpang lain amat kecewa dengan perbuatan penipuan berkenaan ketika kami berasakan perkhidmatan bas awam semakin baik seperti yang dilaporkan sebelum ini.

PENUMPANG TERANIAYA, Putrajaya.

surat pembaca berita harian

No comments: