JAWATAN KOSONG DUNIA AKHIRAT

JAWATAN KOSONG DUNIA AKHIRAT
Klik Kanan & Save Serta Besarkan Untuk Lebih Jelas

Wednesday, August 19, 2009

ANWAR IBRAHIM & 2 SEPTEMBER

KUALA LUMPUR: Mahkamah Tinggi di sini, semalam, menangguhkan 2 September ini untuk mendengar permohonan Datuk Seri Anwar Ibrahim bagi semakan kehakiman untuk membatalkan kenyataan bertulis pendakwa raya mendakwa tidak terdapat fakta memihak pembelaan dalam kes liwat bekas pembantunya.

Hakim Lau Been Lan menetapkan tarikh itu dalam kamar selepas membenarkan permohonan peguam Anwar untuk penangguhan itu sehingga rayuan pendakwaan terhadap perintah Mahkamah Tinggi supaya membekalkan dokumen yang diminta Anwar diselesaikan di Mahkamah Rayuan. - Bernama

masdarwahid: 2 September 1998 ialah tarikh keramat apabila Anwar Ibrahim di pecat dan ditendang oleh umno. Beliau dilucutkan kesemua jawatan dalam Umno dan kerajaan termasuklah jawatan timbalan Perdana Menteri. Jawatan itu kini disandang oleh bekas orang kuatnya Muhtiddin Yassin.Mungkinkah ada kejutan pada 2 September ini? Buat pengetahuan bersama pada 10 Ogos lalu, sempena Hari Lahir Anwar,Muhyidddin memulakan serangan pembunuhan karektor terhadap Anwar. samada ini kebetulan atau perancangan, penulis tidakpasti, tetapi yang pasti setiap tarikh itu berlaku dengan perkaitan rapat dalam hidup Ketua Umum KEADILAn itu.

No comments: