JAWATAN KOSONG DUNIA AKHIRAT

JAWATAN KOSONG DUNIA AKHIRAT
Klik Kanan & Save Serta Besarkan Untuk Lebih Jelas

Wednesday, August 19, 2009

H1N1 VS MERDEKA (MEREKA MENTEKEDARAH)


Sambutan Hari Kemerdekaan Ke-52 peringkat negeri pada 31 Ogos ini akan tetap diadakan walaupun berdepan penularan virus selesema babi atau influenza A (H1N1).

Timbalan Ketua Menteri, Datuk Yahya Hussin berkata, bagaimanapun kerajaan akan mengambil langkah berjaga-jaga bagi memastikan wabak tersebut tidak menular.

"Kita akan buat seperti tahun sebelum ini dan terpulang kepada masyarakat untuk datang bersama-sama menghadiri majlis sambutan Bulan Kemerdekaan.

"Majlis keramaian seperti perbarisan dan kempen mengibar jalur gemilang akan diteruskan kecuali majlis perarakan kereta berhias tidak diadakan tahun ini," katanya.

Beliau berkata demikian kepada media selepas majlis pelancaran Bulan Kemerdekaan Ke-52 dan mengibarkan Jalur Gemilang peringkat negeri di pekarangan Dewan Bandaraya Kota Kinabalu di sini hari ini.

Hadir sama Timbalan Ketua Menteri merangkap Menteri Belia dan Sukan negeri, Datuk Peter Pang En Yin dan Setiausaha Kerajaan Negeri, Datuk Sukarti Wakiman.

Yahya berkata, sempena menghormati Ramadan, sambutan kemerdekaan tahun ini akan diadakan di Dewan Serbaguna Kompleks Sukan Likas.

Sementara itu, dalam ucapannya, Yahya berkata, Bulan Kemerdekaan dan kempen mengibar Jalur Gemilang bukan hanya mengajak rakyat menyahut seruan kepimpinan negara, tetapi bagi meningkatkan lagi semangat cintakan negara.

"Justeru, kita akan terus merayakan sambutan Hari Kemerdekaan pada tahun ini walaupun berlangsung dalam bulan Ramadan.

"Oleh kerana ia diadakan serentak, kita akan mengadakan majlis-majlis tahil secara serentak pada 30 ogos ini di semua masjid dan surau di seluruh negeri," katanya.Justify Full

Tambahnya, badan-badan agama yang lain digalakkan mengadakan upacara sembahyang khas sempena sambutan ulang tahun emerdekaan negara.

"Ini sebagai tanda syukur atas nikmat dan kemakmuran yang kita kecapi selama 52 tahun negara ini merdeka.

"Ini juga menggambarkan keunikan dan keharmonian sesama kita dalam menghidupkan suasana Bulan Kemerdekaan berdasarkan konsep 1Malaysia," ujarnya. UTUSAN

masdarwahid: beberapa bulan lalu, sarawak meluluskan konsert walaupun wabak h1n1 meningkat.

No comments: